torsdag 11 juni 2009

Till Anders

När natten lagt sitt täcke över oss
och jag hör dina tysta andetag
Då ligger jag och blundar
undrar hur det blev du och jag

Dina ögon är blå som havet
och det får mig att tänka på
Alla de härligt soliga dagar vi
kommer att njuta av värmen nu som då

Din blick är mjuk som bomull
och det får mig att önska mig
en helt underbar framtid
en lyckofylld evighet med dig

Ditt leende fyller mig med glädje
och det får mig att alltid vilja vara
den som får dig att känna dig trygg
att jag alltid ditt hjärta får förvara

Din kärlek fulländar mig
dina varma ord får mig att förstå
att jag hittat min drömprins
en sån som är förunnat få

När natten lagt sitt täcke över oss
då lägger jag min arm om dig
och om du är en dröm
vill jag aldrig att någon väcker mig...
© Cecilia Winge

Min favoritbild på min man - livsnjutaren!
Thailand 2003

1 kommentar:

Therese sa...

Vilka fina dikter du skriver! Kärlek =)