torsdag 18 juni 2009

En dag med barnen...

Idag har jag varit ledig från skolan och jag har verkligen slagit bort ALLA tankar om tentan på tisdag. Kanske inte bästa lösningen, men jag kan ju ändå inte plugga när jag har barnen. Idag lämnade Anders Hannah på förskolan, sen åkte han till jobbet. Elias och jag stannade kvar hemma, eftersom vädret var pissdåligt. Att Anders skulle ta bilen till jobbet kom som en räddning så slapp vi ta oss ut i regnet med barnvagn och allt.
Vi började morgonen med att göra den första av två marängbottnar inför födelsedags- och midsommarfirandet i morgon...

Det är så himla spännande...


Klart man smakar marängen sen...


Sen skulle Elias laga mat till mig på SIN spis...


Taskiga morsan som kommer med kameran till nyvaken plutt, med Snoken i famnen...
Så här står han VARJE morgon och ropar på oss! Snoken är alltid med!


Sen är det oftast lite vakna-till-liv-gos i soffan...


Skeptisk...


Sen kom buset! Kolla kalufsen!


Sen gick vi och hämtade Hannah för att sedan åka hem till Lukas, Annica och Linnea...


Fotograf: Hannah Winge


Den här roliga spik och hammargrejen var väldigt poppis. Hannah spikar till en gubbe!


Linnea


Lukas var så nyfiken på kameran...


Hannah blev lite svartsjuk när jag kramade om Lukas...

Sen önskade vi varandra trevlig midsommar och vi åkte hem! :-)

1 kommentar:

Malin sa...

Jag tycker att E och min M påminner om varandra, de stora ögonen och det lockiga håret! Riktiga sötnosar!