söndag 14 juni 2009

Är du flerbarnsförälder?

Jag satt och fnissade när jag läste Tias blogg idag. Vilket osökt fick mig att tänka på...

Har ni sett en bild som kör runt i olika e-postmeddelanden på ett barn som står och pussar ett svin på trynet? Sen står det "Det måste vara barn två eller tre, eftersom föräldern sliter fram kameran istället för att slita bort barnet från svinet". Det stämmer bra för mig också. För idag köpte vi en ny kamera, en digital kompaktkamera Nikon Coolpix. Jag skulle ju självklart fota barnen och testa den nya kameran.

Situation 1: Jag står i vardagsrummet, fotar Hannah. Anders står i hallen med hela famnen full med tvätt. Han ropar "Cissi, Elias är uppe på köksbordet!". Jag går dit, lugnt och behagligt, tar upp kameran, tar en bild och SEN tar jag ner honom.

Situation 2: Vi har min vän A-K på besök. Elias är inne med oss i köket men tröttnar rätt snart på tanterna och går ut till Hannah som sitter och tittar på Bolibompa. Jag tar en snabb kik ut mot barnen efter en stund och ser att Hannah fortfarande lugnt sitter i sin fotölj och tittar på Bompa. Elias å andra sidan, står med båda fötterna uppe på armstödet till denna lilla fotölj och balanserar. Jag fnissar till A-K: Kom och titta på Tarzan! Sen vänder jag in i köket, hämtar kameran och går in igen. För att ta en bild. Inte för att ta ner honom från armstödet...

Andra barnet! :-)

2 kommentarer:

Therese sa...

Haha, jag skulle behöva ett till barn låter det som =) Jag är så fruktansvärt överbeskyddande så jag blir irriterad på mig själv...

1906 kvm sa...

He he he... toka där.