lördag 20 juni 2009

Ännu mera presenter!

Idag på eftermiddagen ringde min storasyster och frågade om hon och Mikael fick komma och hälsa på och ge Hannah hennes presenter. "Självklart" svarade jag och bjöd samtidigt in dem på middag!
Hannah fick en ljudbok (Lejonkungen) plus cyklop och snorkel. Det sistnämnda var väldigt poppis, för detta var de enda presenterna hon skulle visa för sina kompisar!

Idag till middag blev det ett nytt recept som jag hittat när jag sökte efter lite nyttigare mat, "Minibiffar med pinjenötter och örtkryddad citrondip" från Tasteline's hemsida. Jag är inte så där jättebra på att steka köttfärsbiffar, men jag tyckte jag lyckades OK idag iallafall. Hannah slarvade vid matbordet såpass mycket att vi fick ta bort lördagsgodis från henne idag. Sen blev hon så arg att puttade omkull Elias, då tappade jag tålamodet och drog upp henne på rummet. Där fick hon sitta några minuter innan jag och Elias kom upp så hon fick be om ursäkt. Sen var det mycket tjat om godis en stund ändå, men till slut förstod hon att vi inte hade tänkt ändra på oss, så hon gav upp och satte sig och tittade på Madagaskar istället.

Elias slocknade vid 19.00, vi satt och pratade och hade det jättetrevligt i köket och ute på altanen en halvtimma till innan Jenny och Mikael begav sig hemåt igen. Jag tog nattningen av Hannah idag och hon fick bestämma en bok, så det blev "Rävjakten" med Pettsson och Findus. Aldrig har jag skrattat så oerhört mycket när jag läst en barnbok!Avsnittet där Findus i spöklakanet åker linbana i fyrverkerierna och skriker fel "DU SKALL INTE JAGA RÄVAR!" istället för "Du ska inte jaga hönor!" och "Va? Det var ju inte så han skulle säga. Han sa fel! Men det blev rätt. För just när han hade skrikit färdigt såg han att det inte var räven som stod där mitt i kalabaliken, utan Gustavsson!"
Jag skrattade så tårarna sprutade och Hannah tröttnade på mig och fräste "Mamma, sluta skratta, LÄS nu!!"
Ja, det där var humor på hög nivå...

Jenny fick förresten agera fotograf idag, eftersom jag stod och lagade middag. Därav ingen bild på henne...eller mig! :-)

Hannah öppnar fina paket!


Elias ser ganska nyfiken ut...


Cyklop och snorkel!


Mikael


Börjar bli lite trött...



Mannen i mitt liv!

Inga kommentarer: