söndag 21 juni 2009

Början på plattläggning och så en promenad...

Idag när Elias somnat och jag skulle sätta mig och plugga inför tentan jag har på tisdag så tog Anders med sig Hannah till Bauhaus för att köpa en riktig grävspade. När de kom hem sov fortfarande Elias så de passade på att börja jobba. Både Anders och Hannah satte på sig sina jobbarbyxor (Hannah var väldans stolt över sina!) och började gräva. Vi ska ju ha stenplattor på baksidan istället för gräs, för det är så blött och grannen har hög häck som gör att solen inte kommer åt och kan torka upp.
Hannah var jätteduktig och trots ösregn i tjugo minuter av de nästan två timmar de var ute var det inte ett dugg gnälligt. Hon tyckte tvärtom det var jättekul och var riktigt nöjd med att få hjälpa pappa.
Tack och lov fick jag pluggat hela den tiden, eftersom Elias förvånade oss allihop genom att sova i TRE timmar mitt på dagen!
När jag och barnen sedan på eftermiddagen satt och pusslade på Hannahs rum märkte jag att båda två börjar bli lite förkylda, så det kanske är något som bidrar till tröttheten.

När Anders sedan bad om att få vila en stund tog jag med barnen ut på promenad en timme. Elias var riktigt nöjd över att få promenera, han ville INTE sitta i vagnen, trots att Hannah frågade honom flera gånger, för det gick ju så sakta att cykla...

Ikväll har jag och Anders hyrt en film - "Taken" - med Liam Neeson i huvudrollen och OMG vilken spännande film! Om ni inte sett den, så rekommenderas den varmt!

Nu ska jag gå och lägga mig, för i morgon är det tenta i sjukvårdsdokumentation (journalskrivning). Är inte speciellt nervös, för jag känner mig skapligt bekväm i Medidoc redan.
Värre är det inför tentan i medicinsk terminologi på tisdag. Såpass faktiskt, att jag och Åsa ska sätta oss hemma hos henne i morgon och förhöra varandra. Inte lika lätt att tjuvkika och fuska när man har någon att plugga med...;-)

God afton!

Gräva, gräva...


Det har slutet regna!


My work here is done!


Elias undersöker brunnen (som stått och sprutat vatten i en vecka - vad händer egentligen?!)


Åh, en vattenpöl!


Kom då, mamma!


Kraaaaam!
Tre sekunder efter att den här bilden togs
sitter jag på rumpan - sån fart kom han med!


- "Mamma, AKTA snigeln!!
Den vill ju också leva!"



Kul att gunga tillsammans!

Inga kommentarer: