onsdag 17 juni 2009

Dålig planering

I måndags satt jag i skolan och tänkte på min kära man. Hur mycket han stöttar mig, hur härlig han är på alla sätt och vis. Och hur sällan jag visar honom det mer än i ord.
Så för att överraska honom fixade jag barnvakt i form av min kära mamma samt bokade och förbetalade två biobiljetter till "Terminator - Salvation", ENDAST för att han älskar Terminator-filmerna.
Jag förstår inte riktigt tjusningen. Visst, jag har sett de tre första och jag tyckte de var OK, men inte mer. Inte riktigt min kopp te liksom. Likadant med Matrix-filmerna.
Vi var på Matrix på bio tillsammans och såg den ena (vilken av dem vet jag inte) och när det enligt Anders var som mest spännande...ja, då satt jag och asgarvade för jag tyckte det var så löjligt!

Iallafall. Min tanke var att bjussa honom på bio och att vi kunde ta ett glas öl eller vin innan också. Men så kom jag att tänka på att någon annan kanske ville gå med Anders istället för mig, någon som faktiskt uppskattade filmerna.
Så jag ringde grannen Daniel, men han och familjen skulle till landet. Sen ringde jag Fredrik, Melvins pappa och frågade. Han ville hemskt gärna följa med (jippie! i typ två sekunder) men han påminde mig försiktigt om den där introduktionsträffen på de små barnens nya förskola som skulle vara samma kväll.
ÅH VAD JAG BLEV ARG PÅ MIG SJÄLV!! Klant-Cissi har varit i farten igen! Fredrik tröstade mig dock med att "Det där är något jag lätt hade kunnat göra själv".
Det hjälpte dock föga, så jag fick krypa till korset och berätta för Anders mina planer för honom, att jag ville bjuda honom på bio, Terminator (jippie! från Anders i typ två sekunder) men sen sjönk han ihop när jag berättade om mötet (som han också glömt av såklart).
Men efter lite trixande och fixande fick jag med min bästis Malins sambo Magnus med i planerna och han ville ju hemskt gärna gå på bio!
Så, vid 17-tiden i morse gick Anders med lätta steg ut till bussen och åkte in till stan för att ta en öl och gå på bio. Det förtjänar han och jag är så glad att han uppskattade min lilla gest...

Barnvakt fick vi ju ändå ha, eftersom jag blev tvungen att gå på möte på Elias nya förskola. Mamma och Pappa kom upp för att ta hand om barnen den stunden jag var iväg på mötet. Gulliga dem!
Elias kommer börja den 17:e augusti på avdelning Rigel nere vid Kärra Ängs förskola, i en paviljong, i väntan på att de nybyggda avdelningarna på förskolan här uppe ska stå klara i mitten av september.
Då kommer hela barngruppen som sagt flytta upp till avdelning Ascella på förskolan Stella i Gerrebacka.
Pedagogerna verkar hur gulliga som helst och jag hoppas Elias kommer smälta väl in i gruppen bland 16 barn.
Allt är ju precis som när Hannah skolades in, det enda som skiljer det åt är ju just pedagogerna.
Två nyutexaminerade pedagoger samt en något mer erfaren barnskötare. Unga tjejer med stora ambitioner och många nya idéer, så tror jag! Det kommer bli så bra!

Sagostund igen...


Min lille pojk har blivit stor...


2 kommentarer:

HEMLÄNGTAN sa...

Ja det är inte helt lätt att pussla ihop vardagen, och ännu svårare om man ska hitta på något extra.
Kul att det känns bra på förskolan. Vi ska på ett sådant möte nästa vecka.
Ha en jättebra midsommar! Och visst var det väl födelsedagsfirande också?
Kram Jenny

1906 kvm sa...

Väldans gulligt utav dig :-)

Men du, ska inte barnen gå på samma förskola?