torsdag 25 juni 2009

En varm kväll i juni...

Nu sitter jag här, på vår varma övervåning och njuter att lugnet lagt sig över vårt hus. Vi har haft en väldigt produktiv dag, med grävning, tre rundor till tippen (för Anders del), städning, undanplockning, lek och bad. Elias sov i 2½ timme idag och jag ville ju helst inte väcka honom, så jag blev tvungen att fråga våra snälla grannar Lisa & Daniel om de kunde ta med sig Hannah hem från förskolan. Anders var ju iväg till tippen...
Det var inga problem, men det kändes lite dumt att be dem ta med sig alla hennes kläder och grejer hem, eftersom det var hennes sista dag!
Ännu jobbigare blev det när jag såg att Anders kommit hem och ställt sig på baksidan igen utan att jag märkt något...så då hade jag ju kunnat hämta Hannah ändå!

Eftermiddagen har spenderats på framsidan i det härliga sommarvädret. Vi fyllde poolen med varmt vatten (jag och Kristoffer gick skift med spännerna) sen fick barnen bada tillsammans. De tröttnade dock ganska snart och efter att ha jagat upp Elias med blöjan på ur poolen ett antal gånger bestämde jag mig för att tömma poolen igen.
Det blev en härlig gyttjepöl precis under gungan...

Vid 17-tiden kom Linda med Melvin & Elmer. Fredrik skulle ha arbetskamrater över på middag, så hon bjöd in sig till oss, vilket var ett väldigt trevligt och välkomnande inslag i vår vardag!Barnen lekte först inte så där jättebra, men jag vet att det berodde på hunger för Hannahs del, det var hon som skrek högst och mest. När middagen serverades åt alla fyra barnen med stor aptit, vilket var väldigt roligt!

Efter middagen tog Anders fram vattenspridaren och kvällen avslutades med mycket skratt och glada rop från alla de små och alla de stora. När Anders tog upp Elias till badkaret fick de stora barnen glass och jag och Linda tog varsin kopp kaffe. Det var en väldigt mysig avslutning på en varm och solig torsdag!!

Ps. Jag fick mina reflexskärmar idag och jag ska försöka ta lite bilder med dem, om jag kan få Anders att vara min assistent...Ds

Badtjejen!


Måste ju prova cyklop och snorkel!


Jo, det funkar bra...


Elias tycker väldigt mycket om att vara med Oliver...


Hannah sitter i spannen!


Uff, det var tufft det här!


Hannah vattar mina ringblommor!


Åker polismotorcykel!


Ja, här är den omtalade gyttjepölen - och griseknoen såklart!


Tjoho, vattenspridaren!




Lyckliga Elmer i gungan!


Skeptiska Elias!


Tjoho för vatten!


Den där minen är obetalbar! Dagens favoritbild!


Här var det vatten!


Bästisar!


Teknikern är framme och pillar...


Avslutar med glass...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi Elias o Elmer ser ut som små söta gubbar i vattenspridaren.
Ser ut som ni haft en härlig dag i värmen.
Kram gums

Anonym sa...

..och ang dina kommentarer. Det står ALLTID att det inte går att skicka kommentaren när man klickar första gången. Men klickar man en gång till så går det. Kanske därav öde på den fronten...??? Just a wild guess, tänkte inte på det igår.
Kram gums

Anonym sa...

Vilka otroligt fina sommarbilder. tack för att ni tog hand om min familj medan jag umgicks med mina arbetskamrater i solen
/Fredrik

Anonym sa...

det är ju inget jobb att ta med en toktjej till hem från förskolan :-)
Härliga bilder, Daniel och Emma var oxå som tokiga i polen i går!
Kram Lisa