lördag 6 juni 2009

Nationaldagsfirande...

Sorgligt! Trots Regeringens beslut att Nationaldagen ska vara en helgdag så är det väldigt få av oss svenskar som firar just svenska flaggans dag. Jag är en av dem. Även om jag älskar färgerna. Jag älskar vår nationalsång, den är så oerhört vacker - även om vissa krönikörer tycker den är rasistisk och förlegad. Regeringen tänkte smart, även om jag tyckte det var jäkligt sniket. Annandag pingst, som alltid är på en måndag drar de bort.

Men 6:e juni, som också kan vara en lördag eller söndag, den gör de till en röd dag, för då sparar ju Sverige en massa pengar på att svenska folket firar nationaldagen på en vanlig lördag eller söndag. Trist! Det är ju så skönt med långhelger...
Igår var förhoppningsvis toppen på Elias vattkoppssjuka. Han har verkligen vattkoppor överallt, stackarn. I hårbotten, i armhålorna, på ben, armar, i ansikte, bål och rygg. De jobbigaste är dock de som sitter precis vid analöppningen. Fy vad jag tycker synd om min lille pojk! Igår fick han dock Tavegyl utskrivet från Backa Barnmedicin och troligtvis har detta lindrat klådan, för trots alla jobbiga vattkoppor har den här natten har varit så oerhört långt från förra! Han somnade gott vid 19:45, vaknade vid 05:20 då han fick välling, han sover fortfarande och klockan är 07:45!
Hannah vaknade dock vid 06:10, men jag hade faktiskt inga problem med att gå upp, eftersom jag lade mig så tidigt för att vara beredd på att Elias skulle vakna inatt. Jag har till och med varit så effektiv att jag hunnit vattna växterna på framsidan, förberett goda smörgåsar till min familj, plockat undan i köket, torkat golven på nedervåningen och strukit min topp som jag ska ha på mig ikväll när vi går på Romeo & Julia!!
Ibland har man tur...
Jag tänkte idag ta en bild på Elias och hans vattkoppor och sedan skriva lite om vilka tips vi fick från BVC angående behandling av vattkoppor!

Inga kommentarer: