torsdag 11 juni 2009

En eftermiddag som denna...

Hannah leker väldigt bra med pojkar. Kolla bara bilderna nedan, det är bara pojkar för hela slanten! De stora pojkarna som har studsmattan heter Hugo och Axel och är så himla gulliga mot Hannah. Men hon tröttnade efter en stund, för de bara lekte pajas framför henne och brottades.

"Man får inte slåss, mamma!"

Svårt att förklara hur bröder är...;)
Sen är det en bild på Elias i badkaret, han är aldrig så lycklig som då!

Anders berättade att Elias bara sov en halvtimma på dagen idag så vi trodde verkligen han skulle bryta ihop av trötthet efter middagen, men nej, han var som vanligt och busade. Han hade dock nappen i munnen en stund så han höll sig lugn av den kanske.
Sen skulle jag göra iordning diskmaskinen och om man inte aktar sig så klättrar Elias upp och sätter sig inne i den, så Anders tog ut honom till vardagsrummet för att mysa lite framför nyheterna.
Hannah hade ätit en stor portion med fiskbullar och potatis, men efter att ha hört att vi har köpt fruktmüsli ville hon ha det, så hon satt inne i köket med mig och åt det medan jag ixade i köket. När jag sedan skulle gå in till badrummet för att slänga lite filmjölkspaket och annat smått och gott i återvinningspåsen kikade jag in i vardagsrummet och där satt Anders med Elias i knät - och Elias hade somnat! Det har ALDRIG hänt förut! Anders såg så mallig ut så jag var tvungen att hämta kameran. Han berättade sen att han tyckt att Elias var ovanligt lugn, men inte tänkt mer på det - förrän han hörde små snarkningar...
Sen kom vi på att han inte hade pyjamas, inte borstat tänderna och inte fått välling. Täcket var fortfarande kvar i torktumlaren och skulle nog inte torka på två minuter. Men allt ordnade sig och nu ligger han och sover så fint i sin nybäddade säng...
Hannah går runt och nynnar på sin "Spiderman"-låt, för hon har minsann fått nya sängkläder hon också - Spidermansängkläderna hon fick av moster Milla och kusin Melvin i julas...

Nu ska jag kolla på det inspelade avsnittet av Desperate housewifes från i tisdags!






Inga kommentarer: