onsdag 10 juni 2009

Dålig förlorare...

Ikväll ville jag spela spel med Hannah och det var hon inte sen med att hänga på. Först skulle vi spela Barbapapa-MEMO. Hon brukar vara enormt duktig och faktiskt vinna över mig LÄTT!
Men idag började hon sura så fort jag fick ett par. Det spelade ingen roll att det faktiskt var ett par EGENTLIGEN. Men det var ju POJKAR på korten. KATASTROF! Så för att inte förstöra den mysiga stunden fick jag lova henne att byta hennes kort, om hon fick flickor, mot mina pojkar. Inga problem. Det var ju bara det att hon aldrig fick några par...så surpuppan och den dåliga förloraren klev fram med stora steg och förstörde en annars väldigt mysig stund.

Sen lade vi golvpusslet som hon fick från Colin förra året och allt blev frid och fröjd. Nu ligger Anders där inne och läser saga och jag ska ta tag i pluggandet...


2 kommentarer:

Therese sa...

Jag har också en surpuppa hemma idag! Fast nu är han så snäll och söt och sover förstås. Men oj vad han har bråkat med sin mamma idag...

Matilda sa...

haha, vad söt hon är! :-D

sv: tack ska du ha!