lördag 13 juni 2009

Dessa förbannade koppor!!!

Elias hann precis bli frisk från vattkoppor och så får han SVINKOPPOR!!

En stor koppa i vardera armhåla. Anders skickade sms igår när jag satt på restaurangen med klasskamraterna och 05:45 i morse tog jag med Elias till Axessakuten så läkaren fick titta på det.

Jag fick genast penicillin utskrivet så vi åkte direkt in till Nordstan för att hämta ut receptet. Apoteket öppnade inte förrän 08.00 och vi var där strax efter 07.00 så vi fick fönstertitta, ta en kaffe på McDonalds och busa lite.

Det gick bra men när jag skulle sätta honom i vagnen igen och gå till bilen fick han fnatt och skrek hela vägen till bilen.
Han envisades med att ge mig sin napp och till slut tröttnade jag och gav den inte tillbaka till honom. Då kramade han om Snoken, satte sig tillrätta i bilen och somnade.

Nu ska jag plugga Sjukdomslära. Tack och lov ingenting om Impetigo!! SUCK!

2 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

Va? Svinkoppor???? Trodde knappt att det fanns. De är större än v-koppor, eller hur? Och gör kanske ondare.... eller? Stackars stackars E. Jag mätte midjan för att vi har den sämsta tänkbara vågen.

Du hur har du fått din grymt snygga bakgrund? Skulle vilja ha ngt liknande i en annan färg men har ingen aning om hur man gör. Kan du hjälpa mig genom att tala om hur man går tillväga?

Ha en bra dag!

Therese sa...

Ånej, stackrs lilla plutt =( Krama honom massor från oss och hoppas han blir frisk snart!