torsdag 11 juni 2009

Matt i kroppen

I morse cyklade jag med Hannah och lämnade henne på förskolan, sedan cyklade jag ner till mina föräldrar och satte mig och pluggade i deras vardagsrum. Det var så tyst och skönt. Bara den stora väggklockan som tickade så fridfullt.
Nästan fem timmar lade jag på Sjukdomslära idag och jag kom inte ens halvvägs i pappershögen. Men det jag läste känner jag mig rätt säker på. Fick lite studietips av Cissi i klassen och jag tycker faktiskt att det funkade.
Sen cyklade jag hem igen. Stannade dock till på Apoteket och köpte mer febernedsättande till Elias, som fortfarande har feber. Jag började fundera på hjärnhinneinflammation (ovanlig följdsjukdom efter Vattkoppor) men jag tror mer det är tänder på G.
Jag ser iallafall att den ena hörntanden i nederkäken är på väg ner.
Det är väldigt lätt att distrahera honom. Han har fått bada i en halvtimma nu medans jag bytt sängkläder i alla våra sängar.
Anders fixar fiskbullar med potatis till sig och barnen nu och just idag är jag glad att jag inte äter vanlig mat än...

Inga kommentarer: