måndag 22 juni 2009

De sista tentorna...

Idag hade vi den näst sista tentan för terminen, i medicinsk dokumentation (journalskrivning). Det kändes jättebra och jag var så lugn och bekväm när jag gjorde tentan.
I morgon är det sista tentan för terminen, denna gång i medicinsk terminologi. Jag och Åsa åkte hem till henne efter tentan i dokumentationen och där satt vi på hennes balkong och inne i vardagsrummet när det blev för varmt på balkongen och råpluggade. Repetition är bästa sättet, helt enkelt!
Nu gäller det bara att hålla koll på skillnaden mellan Mios, Myopi, Myosit och Myelit...:-)

När jag kom hem från Åsa hoppades jag på att få iallafall säga godnatt till mina små älsklingar, men när jag öppnade dörren möttes jag av Anders med en sovande Hannah i famnen och Elias, ja han hade redan slocknat med sin snoriga näsa som sällskap. Han har visst Akut rhinit...(ja, jag är miljöskadad!)

På fredag är det sista dagen i skolan på SJU härliga sommarlovsveckor!! SOM jag ska njuta!
De två första veckorna blir dock lite ensamma, eftersom Anders ska jobba vecka 27 och vecka 28 åker han till USA med jobbet måndag-måndag (v.29).
Men den 3:e juli åker vi upp till Funäsdalen på min bästa väns bröllop. Min kära A-L ska bli fru Södergren och jag ska fotografera hela baletten, det ska bli så roligt!

Inga kommentarer: