fredag 1 maj 2009

Valborgsmässoafton & 1:a maj

Igår var det Valborgsfirande på 4H-gården och vi gick naturligtvis dit! Många bekanta ansikten, många fd. klasskamrater och skolkamrater. Kul kul!
Tyvärr blev det ingen brasa pga. eldningsförbudet som råder i området, men väl fiskedamm och ponnyridning!

Idag lämnade jag hemmets "lugna" vrå för att åka hem till mina föräldrars hus och plugga. Mamma och pappa är i Varberg med husvagnen, så där hemma är det lugnt och skönt.
Jag satt mellan 11 och 16!!
Var helt slut i huvudet efteråt, så Anders sms med en stilla önskan om att äta hämtmat idag kom som räddaren i nöden!
Åkte och köpte kina- och thaimat, sen stampade jag på gasen och körde hem till min familj som var helt slutkörd efter en varm och stundom väldigt bråkig dag.
Hannah hade bråkat om det mesta och fortsatte även när jag kom hem. Efter maten tog jag med barnen till lekplatsen för att Anders skulle få en paus och det gjorde susen - trodde vi.
Hannah fortsatte hela eftermiddagen och kvällen med att bråka och knuffa Elias och dra tag i honom, välta omkull, springa in med skor, ta saker. You name it, hon did it. :-)
Kvällen slutade dock i glädje och mys efter glassbilen och sagoläsning i sängen...

Imorgon är det på't igen - både med pluggande och familjen! Har tenta i Anatomi på måndag och det är väl först i morgon jag kommer känna mig någorlunda haj på de kapitel vi har tenta i:
- Andningen
- Cirkulationen
- Matspjälkningen
- Rörelseorganen
SPICY! :-)

Elias undersöker sandlådan...



Sen kom Hannah - i klänning!! Kors i taket...:-)


Man blir lätt uttråkad på en 4H-gård när man inte får springa runt, så här fick han leka med ett läsk-paket...


Man blir lätt uttråkad när man måste stå i kö till ponnyridningen...


Melvin kom med Milla en stund också, för att titta på brasan - som aldrig tändes. Besvikelse!

Äntligen fick hon rida!


Tack så mycket, hästen!


Vi gick till lekplatsen idag!

Sen fick barnen rita sina självporträtt på våra plattor...


"Ellias was here"


Begåvningen är ett faktum!

Sen ville hon gunga...


Vet inte riktigt hur hon lyckas LUTA sig mot repet när hon gungar, men det gör hon...

Inga kommentarer: