tisdag 26 maj 2009

Två av tre är inte så pjåkigt...

Idag hade jag två tjocka brev som väntade i brevlådan, sen så fick jag hämta ett stort paket på posten. Det ena tjocka brevet innehöll en mors dags-present. Både till mig själv och till min egen mamma, så den visar jag inte här ÄNNU, för jag vet att mamma är här inne och läser ibland...
Ni kommer väl förresten ihåg att det är Mors Dag på söndag? Jag brukar inte fira mina föräldrar när de fyller år, för de envisas med att vara bortresta varje födelsedag, så jag försöker fira dem på Mors- och Fars dag istället!

I allafall, i det första tjocka brevet låg det inte bara EN, utan TRE presenter från Allt om Trädgård! Minns ni att jag skrev om min prenumeration på denna härliga tidning? Nu har jag iallafall fått min FINA sekatör från Fiskarns. Men det tog inte slut där, utan jag fick en jättesöt trädgårdssax, jag gissar på att man ska klippa snittblommor med den och sen fick jag en påse med lökar som blir fina "Doftliljor" senare i sommar. Hoppas jag får tid att sätta dem i helgen, efter denna hårda vecka full av tentor och redovisningar!

I det stora paketet, som jag och Hannah hämtade i eftermiddags samtidigt som vi handlade inför middag idag och i morgon, låg det 42 härliga pulverdrinkar från Cambridgekuren. "Milkshakes" med kakaosmak, precis som Bambi rekommenderade samt 14 måltider med kyckling- eller grönsakssoppa. På lördag kör jag igång!



2 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

JAAAAAA! Då peppar vi varandra! Jag siktar bara in mig på milkshakes. Kan man det`Känner mig inte så sugen på soppa! Ha det bra!

tinna sa...

Jag fick också spaden, sekatören och saxen i veckan. Jag tycker nog bäst om saxen tror jag, underbar!! Fungerar utmärkt att klippa kirskålen m knör sig upp mellan stenarna med:)