onsdag 20 maj 2009

Grattis Julia, 10 år!!

Idag fyller min söta och älskade systerdotter 10 år!
Jag minns det fortfarande, dagen då hon kom. Camilla och jag smög in på BB för att hälsa på. När hon kom hem var hon sååå liiiiten! Hon blev min lilla ögonsten från första stund. När jag än fick en ledig stund var jag och hälsade på. När hon var runt 10 månader sa hon mitt namn, eller rättare sagt "Scch scch". Det var Cissi det. :-)

Tiden går fort och nu är hon stora tjejen, som önskar sig scrapbooking och lösnaglar i present. Julia har sagt några roliga saker under åren som gått, bland annat:

- "Jag tror pojken som dödade Anna Lindh hade väldigt konstigt huvud". (4-5 år)

När moster Milla satt hemma hos dem och drack cola light så frågade hon (5år):
- "Varför dricker du cola light hela tiden?"
- "För att jag vill gå ner i vikt" svarade Camilla.
Julia satt tyst en stund, sen sa hon:
- "Jag kan gå ner i split!".

Hon är världens sötaste tjej och väldigt go' med Hannah och Elias. Hon har stor fantasi och är en riktig teaterapa - jag tror hon kommer bli något stort när hon blir äldre! Vänta bara och se, här kommer Julia Bergman!
Vi älskar dig, Julia, du är bäst!!

Drar Hannah på hennes Bobby-car, sommaren 2008


Julia, Hannah & Melvin


Läser för lillebror och Hannah


Sötaste tjejen, uppe i Larsered, sommaren 2002


Elias & Julia


Ja, kan ni tänka er mig med kort hår? :-)


Min favoritbild på en favorittjej!


Favoritsysselsättningen!

Inga kommentarer: