onsdag 6 maj 2009

Feedback på "Referat"-arbetet och min allra första journal!

I går kväll fick jag tillbaka mitt första referat. Vi hade i uppgift att skriva ett referat om en artikel från GP och superlativen östes ut över mig!

"Perfekt referatannonsering!", "Bra att du förklarar 'produktionen' ", "Bra mening, snyggt formulerat!".
Slutkommentar var:
"Ett mycket välgjort referat. Språket är självständigt och varierat. Referatannonseringen är korrekt och referatmarkeringarna är tydliga och varierande. Perfekt formulerade meningar. Omdöme: VG."

Jippie!! Stolt som en tupp!

Nu på eftermiddagen har vi haft vår första lektion i Medicinsk dokumentation, alltså journalskrivning i Medidoc. ÄNTLIGEN något att ta på, om ni förstår vad jag menar. Så himla roligt att få kika in i programmet och få se vad det handlar om!
Så idag har jag skrivit min första journal! Om en tant med inkontinens och eksem i örat!

Tjoho!!

1 kommentar:

1906 kvm sa...

Du är jätte duktig! Go Cissi!