onsdag 6 maj 2009

Vinkokt kyckling med tomat- och basilikasås

Har fått några önskemål om att få receptet på "Vinkokt kyckling med tomat- och basilikasås".
Först trodde jag att jag hittat receptet på Arlas hemsida, men där hittar jag det inte. Inte heller om jag googlar (då kommer jag förresten till min egen blogg!!).

SÅ här kommer receptet!

Vinkokt kyckling med tomat- och basilikasås, 4 portioner

  • 4 kycklingfiléer
  • 1 dl vitt matlagningsvin
  • 1 hönsbuljongtärning
  • 2 dl vatten
  • 1 gul lök
  • 1 röd paprika
  • 2 dl lätt creme fraiche Tomat Basilika
  • 1 msk maizena
  • 500 gram tagliatelle

Gör så här:
Bryn kycklingen i smör, tillsätt vin, hönsbuljongtärning och vatten.
Hacka lök och paprika och låt koka med kycklingen. Koka pastan.
Lyft upp kycklingen och vispa ner creme fraichen. Red av med maizena utrört i lite vatten. Smaka av med salt och peppar. Servera med pasta och en god sallad!

Smaklig måltid!

Inga kommentarer: