lördag 30 maj 2009

En dag i stan med barnen

Gäsp, vad väcker ni mig i min middagslur för?


Jo, serrö lillebror, vi ska åka in till Haga och köpa solhatt till dig, sen ska vi köpa glass...


Jaha...men vad gör vi i den här stora bilen?
Jasså, heter det buss?



I Haga...
Kullerstenarna gjorde så att det darrade så roligt i Elias kropp
när han satt i vagnen så han skrattade av förtjusning!



Syrra, bjussa lite är du bussig!


Men fy, försöker du ta livet av mig?!


Hannah satte sig sedan på replängds avstånd från lillebror.


Lillprinsen flörtar med alla som går förbi!


Det är bara den kungliga vinkningen som fattas!


Hannah fick gå in i Pressbyrån själv och köpa lördagsgodis!


Jasså, nu åker vi spårvagn också - spännande!
Vad tycker ni om den nyinköpta solhatten från Villervalla? Inhandlad i mysiga Haga...


Hannah ville nog gärna ta sig en tupplur...


Men si, det gick inte! Vi skulle ju till Plikta i Slottskogen!


Elias åker den minsta rutschkanan - baklänges, såklart! Det är Hannahs fot ni ser i förgrunden, Hannah sitter och gapskrattar åt sin bror och det tas ju tacksamt emot från en uppmärksamhetstörstande Elias...


De åkte båda två samtidigt, sen börjar Elias dansa av förtjusning! Synd att jag inte hade videofunktion i kameran just där...han ser för rolig ut!


En gång till!


Smilet eller Hannah, det är frågan...


Efter en stund kom Lenita dit med sina två små busfrön, Noah och Samuel. Här bjuder Hannah på godis...


Vi fick väl sitta ned i en si så där två minuter...


Samuel


På väg hem, Hannah är trött i benen.
Elias har inte särskilt mycket tålamod med att jag stannar vagnen och tar bild...


Jaja, jag SKA rulla vagnen hemåt!
(Hannah försöker muntra upp med tittut-leken, vilket inte ens Elias uppmärksammar!)

Tack mina älsklingar för en jättemysig dag, ni var jätteduktiga! Mamma är mallig idag...

2 kommentarer:

HEMLÄNGTAN sa...

Låter verkligen som en härlig dag. Älskar Haga!!! Det var riktigt länge sedan jag var där, dåligt.
Och du, solhatten var jättefin!!!
Kram Jenny

♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥ sa...

Vilka fina bilder! Jag älskar Villervalla, så jag tyckte att det var en JÄTTEFIN solhatt :)