tisdag 19 maj 2009

Nä, inga vattkoppor

Inte idag iallafall!
Hannah vaknade vid halv åtta i morse, kom in till oss och var hur pigg och glad som helst. Vi kände på pannan, lyfte på tröjan, tittade fram och bak - men hur vi än vred och vände på henne hittade vi inga vattkoppor - tack och lov!
Nu börjar det nästan kännas som det är för sent för säsongen - nu börjar ju alla kalas dugga tätt och det är inte alls kul för henne att vara hemma från förskolan!
Hon hade nog bara en dålig dag igår helt enkelt...

Tentan idag gick bra, det kändes bra. Det enda ord jag tvekade på var "Granulation" som betyder "Läkkött". Jag satt i en kvart med det jäkla ordet, men hur jag än tänkte och tittade på alla mina kroppsdelar för att få inspiration hittade jag det inte.
Men självklart slog jag mig för pannan när jag fick svaret utanför tenta-salen...SJÄLVKLART är det läkkött!
Men strunt samma...jag är nöjd!

Men ÅH, så trött jag är! Två koppar kaffe idag - ja, det kanske låter lite i era ögon, men för mig är det rekord.
I eftermiddags hade jag huvudvärk och var så trött så jag knappt kunde prata med Anders, som var ovanligt pratglad. Elias var också väldigt nöjd, så jag kunde ställa mig och laga middag i lugn och ro. Köttfärsfyllda paprikor med lite ris i färsen, det var mumsigt det. Men självklart gnällde Hannah om att det inte var gott och att hon inte tyckte om det - innan hon ens kom till matbordet och fick se vad det var som låg på tallriken. Hon åt lite köttfärsblandning, sen fick hon gå från bordet. Men visst sjutton gnällde hon senare om att hon var hungrig. Då var alla rester nedfrusna och jag kände inte för att plocka fram maten igen. Tog mig ett rejält snack med henne om hur viktigt det är att äta sin middag, sen fick hon en clementin.

Nu är det dags att sova, börjar 08.30 i morgon och trots att det bara är halvdag har det en lång förmiddag framför mig med medicinsk dokumentation - remisser och konsultationsremisser igen gissar jag på...
Sen är jag ledig i FYRA HELA DAGAR! Wohoooo, vad skönt!

Till sist vill jag gratulera Hannah's bästa kompis Melvin grattis på 4-årsdagen! Vi ses på lördag! :-)

2 kommentarer:

Matilda sa...

typiskt det där med middagsmat och barn.. :-)

bra att du känner dig nöjd med tentan!!

HEMLÄNGTAN sa...

Kul att det kändes bra på tentan. Skönt att ha den gjord innan långhelgen.
Tack för din kommentar på min blogg! Jag ser fram emot en inspirerande bild.
Kram Jenny