fredag 15 maj 2009

Fredagsnöje

Idag var vi hembjudna till Pernilla, Fredrik, Melvin och Elvira. Det är en ganska rolig grej att berätta, hur vi blev vänner.
När Hannah var ungefär 3 månader började vi gå på babysim i Bräcke. Ett par i babysimgruppen hade en liten son som hette Melvin. Jag tyckte det var så himla roligt, eftersom min älskade systerson heter det. (Nu är det väldigt många Melvin runt oss så det är inte lika ovanligt längre...). Det var förresten i denna babysimgrupp som vi lärde känna Linnea och hennes familj också!!
Vi började iallafall prata lite och beundrade varandras barn och deras framsteg.
Men när Hannah var 6 månader flyttade vi från Torslanda till Hisings Kärra och vi trodde ju inte att vi någonsin skulle träffa dem igen. Jag anmälde Hannah till babysim i Kärra och första gången jag kommer dit sitter Pernilla i omklädningsrummet - med Melvin - och ska också gå på babysim där för första gången! Det var nämligen så att familjen Andersson OCKSÅ hade flyttat till Kärra i precis samma veva som vi! Så självklart höll vi kontakten. Jag och Pernilla var ofta ute och promenerade med våra barnvagnar och snackade oss igenom dessa promenader med lätthet! Lite senare, ungefär i samma veva som Elias kom, bytte Anders jobb. Till samma arbetsplats som Fredrik! Anders och Fredrik samåkte i mesta möjliga mån, men lite längre in på våren gick Fredrik på föräldraledighet.
När det var dags för Anders att gå på föräldraledighet så började Fredrik att arbeta igen och Elvira skolades in på förskolan. Efter det har det tyvärr blivit glest mellan både promenader och övriga "träffar". Vi har försökt få ihop till antingen barn-lek eller fika eller middagar, men alltid är det andra planer ivägen. När jag i ett sms skrev till Pernilla i början av veckan att vi borde boka in någon dag att träffas hela familjerna så skrev hon att de troligtvis hade något ledigt först i mitten av juni - hopplöst alltså! Men några timmar senare fick jag SMS där hon frågade om vi var lediga på fredag eftermiddag! Jippie!
Så i eftermiddag/kväll promenerade vi alltså hem till dem för en bit mat och sällskap. Jättemysigt! Nya möbler hade de fått och lagom Elias-vänligt. Det var bara en ljusstake jag var lite rädd om. Fruktskålen flyttades rätt snart den också...;-)
Jag är så kär i deras vardagsrumstapet!
Jättegod tacopaj i GI-anda, samt vaniljglass med hemmagjord kola/chokladsås - inte i GI-anda. Mums!
Tack Pernilla & Fredrik för idag! Hoppas det inte dröjer ett år till nästa gång vi ses allihop igen...
Och lycka till i Göteborgsvarvet i morgon, Fredrik!


De vackraste flickögon jag vet...


Hannah & Melvin tittar på Ice Age...


Vattkoppe-Elvira myser med pappa...


Elias gottar sig med glass...


Lässtund med pappa Fredrik! Sån härlig bild!


Sluta fjanta er - Elias försöker faktiskt lyssna på sagan!


Deras underbara tapet...


Melvin gör sig till inför kameran...



Hannah håller om Melvin!


På väg hem genom "skogen"...


Vi lever i en idyll...


Elias gottar sig med vällingen


Hannah fjantar sig lite!

2 kommentarer:

Therese sa...

Vilka lustiga sammanträffanden man är med om ibland här i livet!

Idag ska vi till Liseberg. Det är så fint väder så jag är jätteglad! Vi hoppas att det kanske inte är överdrivet mycket folk eftersom varvet konkurrerar idag. Synd att jag inte kom på tanken att säga det tidigare, det hade ju varit kul med lite Lisebergssällskap!

Hoppas ni får en skön helg!

Anonym sa...

Den var en mycket trevlig blogg du har Cissi, det var första gången jag såg den! Trevligt att ha er på besök. Det var nog tack vare ditt lycka till som det gick så bra på varvet. /Fredrik