tisdag 5 maj 2009

Till Hannah & Elias


Till Hannah

En vacker sommarmorgon i juni
förändrades våra liv i ett slag
Daggen låg fortfarande kvar i gräset
när du tog dina första andetag
Du har lagt ditt liv i våra händer
du är vårt största äventyr i sig
Det är svårt att med ord beskriva
den starka kärlek vi känner för dig
Vi kommer alltid att finnas där
men aldrig för att göra vägen rak
Alltid bakom, framför och vid sidan om dig
men aldrig i vägen för din sak
Hannah, Cecilia - vi finner inga ord
vår kärlek för dig är långt större än denna jord....


-------------------------------------------------------------------------------


Till Elias
Att få vakna till ljudet av din röst
att få höra ditt underbara skratt
Det är en så stor gåva och lycka
du är för oss en ovärderlig skatt
Vi trodde inte det kunde bli så mycket bättre
men så Elias, kom du
Den sista biten föll på plats
vi har aldrig varit så lyckliga som nu
Du kom till oss en morgon i januari
full av vilja och beslutsamhet
Vi älskar dig så oerhört mycket
du är vår stora dröm och verklighet...


3 kommentarer:

Therese sa...

Oj, en liten tår i min ögonvrå såhär en regnig tisdagsmorgon... Vad fint! =)

Familjen Bus sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: de är SÅÅÅ fina! Man fullkomligt ler i hjärtat när man läser dem. Kram L

Cissi sa...

Tack! Jag är riktigt stolt över dessa dikter, de beskriver precis som jag känner!