måndag 25 maj 2009

Cambridgekuren

Japp! Jag tar den enkla vägen den här gången!
Eller...enkla och enkla. Jag ska endast dricka pulverdrinkar i två veckor. Jippie!
Jag kan vara ärlig och säga att jag kanske inte tror detta är det BÄSTA sättet att gå ner i vikt, men definitivt det mest effektiva - just nu.
Jag hade ju målet vid nyår att gå ner 5 kilo i vikt till min bästa kompis bröllop i juli. Jag har lyckats med 1,2 kilo. Det duger inte!
Jag kanske inte är särskilt överviktig, men jag TRIVS inte. Jag kan använda TVÅ par av mina byxor som jag hade innan jag blev gravid med Elias.

Efter min graviditet med Hannah gick jag med i viktväktarna. Jag ändrade hela min kost, började motionera och räkna points. Det gick sakta men säkert nedåt och precis innan jag blev gravid med Elias nådde jag min målvikt - 55 kilo!
Jag är 7 kilo därifrån nu...och jag är inte säker på att jag kan eller vill gå ner så mycket, för kroppen förändras och vikten fördelas annorlunda (tell me about it!!) med åldern.

Men iallafall. Nu ska jag göra Cambridgekuren i två veckor. Kakao-shakes, grönsaks- och kycklingsoppa. Yummie! Jag är riktigt motiverad, för jag har följt "Bambi" på hennes blogg de senaste veckorna och sett hur hon sakta men säkert gått ner mot sin målvikt. Hon har varit jätteduktig och hon är inspirerande till tusen. Så, målvikt - here I come!
På lördag börjar jag...efter Linas studentfest på en båt i Göteborgs skärgård, där jag ska agera fotograf - wish me luck!

Inga kommentarer: