torsdag 28 maj 2009

Fotograf Cecilia Winge

Nu har jag tittat på Grey's Anatomy och ja, näsdukarna travades upp, användes, skrynklades ihop och lades i mitt knä.

Nu har jag satt alla mina kamera- och blixtbatterier på laddning och förberett för fotograferingen i morgon. Jag ska med ut på båten "Trubaduren" och fotografera en student. Inte vilken student som helst, utan Lina Falk!
Lina är dotter till Susanne och Magnus, som jag skrivit om tidigare.
Magnus träffade jag för övrigt på bussen idag och det ska bli så kul att träffa honom och resten av klanen Falk-Brinkmo i morgon!
Jag ska även fotografera några av Linas klasskamrater så nu har jag verkligen prestationsångest!

PLUS presentation i morgon om Turners syndrom och min benförlängning. Jag körde presentationen för Anders förut och han var imponerad - hoppas mina klasskamrater känner samma sak i morgon!

Efter att jag slutade skolan idag tog jag mig in i Nordstan för att köpa present till Lina. Jag kom ut därifrån med allt utom present till Lina.

Två par ögonskuggor, en foundation, fyra par trosor till mig, ett 5-pack med nylonstrumpbyxor, ett par jeansshort och en skjorta till Anders. Till Hannah blev det ett par nya sportskor, rosa med svartvita rutor på kardborrebanden. De var i märket Pax, så jag försökte hitta en bild på skorna och jag är lite för lat för att ta en bild så här sent. Sen fick hon även en blårutig keps, en Spindelmannen-keps samt två par kalsonger med stjärnor på. Min lilla gosse. Elias fick för övrigt INGENTING idag, men lika glad blev han för det, för han fick ju alla etiketter som vi rev oss från kläderna...
Trots, eller tack vare, att jag köpt "pojkkalsonger" och "pojkkepsar" enligt KappAhl så var jag världens snällaste och FINASTE mamma när jag kom hem idag.
Det är sällan man ser Hannah så lycklig som när hon får sätta på sig ett par kalsonger...

Avslutar med två bilder från i morse och ikväll...

Elias får ofta en mugg med yoghurt det första han får när han kommer ner på morgonen, för oftast är han väldigt hungrig och en smörgås tar för lång tid att göra...
Då går han in med den till vardagsrummet, knackar lite på TV'n tills vi sätter på Barnkanalen, sen backar han ner i barnfotöljen och sitter och avnjuter sin yoghurt i lugn och ro innan Hannah vaknar och tar fotöljen ifrån honom...

Bilden på Hannah föreställer henne sovandes på och mellan alla gosedjur i kojan nedanför hennes säng. Hon har inte ens bemödat sig att ta med sig sin kudde och sitt täcke ner, utan helt sonika lagt sig RAKT PÅ. Ingen prinsessa på ärten där inte...






1 kommentar:

Therese sa...

Elias verkar så lik vår lilla Elias på många sätt! Han började också alltid morgonen med en mugg med yoghurt framför teven för att han alltid är hungrig direkt när han vaknar. Han börjar iofs fortfarande morgonen med yoghurt framför teven, men nu är han så stor så nu dricker han drickyoghurt direkt från flaskan, enkelt och bekvämt för oss =)