söndag 31 maj 2009

Mors Dag

Jag vill bara berätta hur jag blev firad i morse, innan jag hoppar över till firandet av min egen mamma!
Jag fick först sovmorgon, vilket var enormt uppskattat. Vid 07:40 kom min älskade familj upp med frukost på sängen - och de hade bakat kladdkaka!! Mums...
Hannah och jag satt kvar i sängen och myste länge, jag berättade många historier om när jag hade häst när jag var liten. En historia var när jag och Julle stötte på en hel älgfamilj när jag var ute och red själv, så jag fick gå hem själv, utan Julle, för han blev livrädd och stack iväg!
Det roliga var att jag kom på att detta hände precis där lekplatsen bakom oss är nu. Tänk vad som förändras! När jag var liten red jag grusvägen bakom oss. Men det fanns inga hus på flera kilometers avstånd, förutom det lilla torpet ner mot Norrleden. Men iallafall...morgonen var jättemysig!! Tack älskade Anders för att du är så gullig mot mig!!

Efter turen till Vättlefjäll åkte vi direkt hem till mina föräldrar för att fira Mors Dag. I morsdagspresent av mig fick hon en Födelsedagskalender med teckningar av Ilon Wikland. Det är hon som gjort de flesta illustrationer till "Barnen i Bullerbyn". Kalendern såg jag första gången hemma hos min vän Pernilla och hennes familj för några veckor sedan och jag blev kär! Så den beställde jag till mig och mamma, hoppas nu hon förstod att man inte ska skriva in HUR MYCKET personen fyller, utan bara att den fyller...för den är ju inte årsbunden! Båda mina systrar var också hemma hos mamma, även Camillas pojkvän Daniel samt barnens kusiner Julia och Jacob. Melvin var hemma hos sin pappa, tyvärr!

Vi käkade tårta och pratade. Barnen lekte och morfar tog sedan fram vattenspridaren som barnen fick springa genom. Elias tog emot vattnet med skräckblandad förtjusning. På slutet blev han dock ganska sur om han fick vatten på sig.

Efter besöket hos mamma åkte vi en snabbis upp till stallet för att lämna bilderna från i fredags till Lina. Jag hoppas hon blev nöjd med några av bilderna iallafall!
När vi kom hem lekte Hannah en stund med Julia & Emma, sen var det middag för hela slanten. Barnen åt väldigt bra båda två av både revben och potatisgratäng. Härligt! Efter middagen fick Elias bada, för han har svettats idag så till den milda grad att vi ett tag trodde att locktången varit framme i håret på honom! Den killen har lockar! (Ännu en sak som gör att Anders inte kan svära sig fri från honom...)

Nu är det dags att sova, för i morgon är det tenta igen. Nu längtar jag till sommarlovet!

Imorgon är det även dags för Cambridgekuren att köras igång...vi ses!




Elias på äventyr!


Den här gungan hade vi när vi var små. Ingen har sett något liknande. Inte vi heller!


Julia fick vara försökskanin när jag testade funktionerna på min kamera...


Lite ljust kanske?



Nu får du sluta, moster!


Hannah var inte så där jättenöjd...


Men det var Jacob!


Vi åt en väldigt god tårta...


Nästa Susanna Kallur?


Fika!


Min älskade, vackra, underbara, söta mamma!


Min älskade, vackra, söta och undebara storasyster!


Vattenspridaren!


Tre kusiner har kul!


Elias drog sig undan...


Nu var det kul igen!


Min älskade, vackra, söta och underbara tvillingsyster!


Puss på dig, moster!


Bara Daniel...;-)

3 kommentarer:

Matilda sa...

nämen nej, ilon wikland är inte en han, hon är ju en HON! och min absolut största inspirationskälla någonsin. hon har alltid varit min idol! ;-)
(och den där kalendern äger jag också, tokfin är den!)

Matilda sa...

hihi, är fler som trott att det varit så :-) hon kommer från lettland (eller var det litauen..?!) nåja, så namnet är inte svenskt direkt alltså! :-)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ilon_Wikland
kram M

Den Ilon Wikland-besatta Matilda sa...

fasiken... ESTLAND var det ju.. Estland! :-)
haha