onsdag 13 maj 2009

Vår ute, vår inne

Morgonen började som vanligt. Fick som vanligt småspringa till bussen för att klockan i köket envisas med att gå fem minuter för snabbt! Varför kan inte NÅGON dra tillbaka klockan?! (Så tänker jag varje morgon, har aldrig reflekterat över att jag faktiskt kan göra det själv....)
Idag har varit en tuff dag i skolan! Vi började med kommunikation där vi skulle simulera att styrelsemöte i en bostadsrättsförening. Jag skulle vara en neutral person som bara ville ha det mysigt med grannarna.
Det var SVÅRT att sätta sig in i en sådan situation och göra en roll som man inte är van vid. Jag är ju van vid att säga vad jag tycker och stå för det, men åååh...jag skulle ju ha svårt att bestämma mig och bara säga njae...
Men mysigt med grannarna vill jag ju ha även som mig själv! :-)
Dagen avslutades med tre timmars medicinsk dokumentation. Idag fick vi lära oss att skriva remisser och konsultationsremisser. Svårt, men kul!
Hade sällskap med Gaby hem, som för övrigt höll på att skrämma slag på mig på Kungsportsplatsen när jag stod i HELT andra tankar...

När jag kom hem så låg Hannah uppe i vår säng och tittade på Karlsson på taket, medans Elias var nere med Anders. Jag hade längtat så efter mina barn så Anders fick fixa middag och jag lovade att ta hand om barnen - look at the result...


När barnen lagt sig tog jag en tur runt i huset och fixade lite, satte mig även och luktade på den underbara lilla söta buketten med liljekonvaljer jag fick av min dotter igår (hrrm...fridlysta va?) och satt och tänkte på min mormor en stund. Det var hennes favoritblomma och jag minns när jag var uppe i Fjällberget på sommaren (där vi brukade åka skidor på vintrarna) och hela skidbacken var full i liljekonvaljer. Jag minns att jag tyckte det var sorgligt att bara få plocka dem till hennes plats i minneslunden...
Alla mina små buketter som tussilago, liljekonvaljer och vitsippor sätter jag i denna ljuvliga lilla vas - som jag faktiskt ärvt efter mormor och morfar. Mormor bar ett utav det vackraste namnen jag vet - Maj-Lis!



Sen tog jag även en tur ut i trädgården....så här ser det ut i vår rabatt på baksidan!


Och så avslutar jag med en bild som jag tog 2003 uppe i Norge!



Ha en underbar kväll!

3 kommentarer:

Skönt Hemma sa...

Vilka fina bilder du tar :)

Therese sa...

Fina bilder! Och kul med din mormor. Min mormor hette Maj-Britt och vi plockade alltid liljekonvaljer när de kom på våren. Doften av liljekonvaljer är verkligen mormor och morfar för mig. Så numer plockas det varje år liljekonvaljer och sätts på minneslunden där de ligger =)

Matilda sa...

vilken härlig bild på er i soffan! ser riktigt mysigt ut!

sv: ja lydia är en riktig liten prinsessa!