torsdag 14 maj 2009

Förskolans dag

Idag var det förskolans dag på Hannahs förskola. Jag och Hannah gick dit när jag kom hem efter skolan och det började med att alla våra underbara barn sjöng några sånger för oss. Sen hade vi tagit med oss lite att fika och vi hade turen att få sitta och prata med våra fd. grannar Anna och Torbjörn, som bodde vägg i vägg med oss förr. Deras Evelina går på samma avdelning som Hannah och Viktor går avdelningen "ovanför". När vi satt där och pratade blev jag nästan tårögd av saknad. De är så härliga människor, så lätta att prata med och så himla gulliga på alla sätt och vis. Anna såg ut att må bra, hon väntar ju deras tredje barn, som ska komma ut med planerat snitt på onsdag - åååååh så spännande!
Jag vet (från säkra källor) att Anna är här inne och läser då och då, så Anna - lycka till igen!! KRAM!!

Nu var det ju egentligen inte fam fd. grannar som jag skulle skriva om, utan förskolans dag. Jag filmade och tog lite bilder (såklart) och här kommer en liten sång om kråkor och några bilder på de söta barnen.
Hannah står i röd tröja och bredvid henne står bästa kompisen Julia och två barn bort till vänster i grön t-shirt står Melvin!





Inga kommentarer: