lördag 23 maj 2009

Koppor & kalas

Hannah har fått några fler vattkoppor, varav en i underlivet, plus att hon skadade sig efter en hastig inbromsning på cykeln häromdagen också, så nu är det tufft för lillsnurpan...
Inatt fick hon ligga på en madrass på golvet inne hos oss, hon höll mig vaken 2½ timma med viskningar, klagande och smågnäll, under den tiden hann jag badda vattkoppor och sprickor två gånger samt sätta henne i badkaret en gång. Det var en otroligt pigg liten Hannah som satt och plaskade i badkaret klockan 2:49 i natt och ville bara fortsätta leka när jag satt på golvet framför badkaret, med hakan på badkarskanten med halvslutna ögon...

Idag var Hannah bjuden på kalas hos Melvin som fyllde 4 år i veckan. En väldigt glad Melvin tog emot sina presenter och kompisar. De blev bjudna på korv- och köttbullespett med pommes, sen var det fri lek och efter det serverades godistårta och kalaset avslutades med fiskdamm!
Vi stannade kvar en stund efteråt, men efter ett tag kom Hannah in och sade att hon ville gå hem, för det kliade i kroppen.
Kvällen avslutades med att hela familjen myste i soffan med popcorn samtidigt som vi tittade på "Hitta Nemo". Elias gav upp först, sen Hannah och jag kan lova att jag inte är sen att följa efter. Nattliga äventyr tar knäcken på mig!


Melvin öppnar paket...


Tårta!


Hannah och Julia blir serverade...


Linnea, Oscar, Melvin, Hannah & Ebba vid fiskdammen


Hela barnaskaran...


Elmer är på sluttampen av sin vattkoppe-period...


Hannah däckade i Anders famn när vi kom hem från kalaset...


Jordens finaste kille!

Inga kommentarer: