söndag 17 maj 2009

Härliga söndag!

Imorse fick jag som sagt sovmorgon och sen åkte jag ner till mina föräldrars hus och satte mig för att plugga en stund. Innan dess hade jag varit hemma igen för att lämna ett spett och en grävspade så Anders kunde förbereda ett hål för en Rhododendronbuske medans jag var borta.

När jag kom hem igen åt jag lunch tillsammans med Hannah, tog en kopp kaffe (ja, KAN ni tänka er!) och sen tog jag med mig Hannah till Plantagen för att köpa buske och några blommor.
Hannah var så HIMLA duktig, hon fick lov att köpa en egen kruka, en blå med ett kattansikte framtill, men hon skulle inte ha blomma i den, utan "saker". Hon blev lite trött i kön till kassan, så jag bad henne gå och sätta sig ute i entrén och vänta på mig. Jag såg att hon gick och satte sig, men när jag tittade nästa gång så LÅG hon ner på bänken och försökte sova. SÅ trött var hon!
Hon piggnade iallafall till när jag kom med vagnen och hon hjälpte mig in med grejerna i bilen sen åkte vi hem.
Jag hade lovat henne en glass så det fick hon när vi kom hem, sen sprang hon över till grannarna där Emma och Julia lekte.
Medans vi planterade den fina Rhododendronbusken, så traskade Elias runt omkring i trädgården och försökte "hjälpa till" att dra skottkärran och när Anders fyllde den med jord var han noga med att kasta tillbaka lite ut på gräsmattan.
Grannen Lisa kom över med lilla Wilma också och jag fick äntligen min första bild på lilltjejen! Så trött, så trött.
Tjejerna kom sen över till oss och Julia ville visa sina medalj och sin nummerlapp som hon fått idag när hon hade sprungit något lopp inne i stan. Hannah var mäkta imponerad av hennes Spindelmannen-ansikte...men tjatade inte om att få likadant, utan det var mest "mamma, jag vill också springa fort länge med massa barn och få guldmedalj!"

Satt och tänkte på våra fina grannar förut och jag är så glad för att just DEM bor här! Tänk vilka kompisar Hannah har fått i Emma, Oliver och Julia!
Och tänk vilka kompisar vi fått i Lisa, Daniel, Eva, Daniel, Karolina och Kristoffer! :-)

Jag planterade även blommor i fönsterlådorna och en större kruka som står på marken. Det blev så väldigt fint och nu börjar vi känna att trädgården tar form igen!
Eftermiddagen avslutades dock med att Hannah puttade in Elias i en stol, skrattade och puttade sen honom i magen. Anders fick ett psykbryt och kastade upp henne på rummet, men lugnade sig efter en kram från mig och tog ner henne för att få henne att säga förlåt till Elias.
Efter det var det lugnt och hon hjälpte till att bada Elias och hon var så duktig när jag var tvungen att borsta ur målarfärg som fastnat i hennes hår - fråga mig INTE var det kommer ifrån!


Systrarna Schuldt - Wilma & Emma!


Elias "hjälper till"...


Lilla söta, trötta Wilma...


Emma gungar


Julia visar sina priser och medaljer för Emma & Hannah


Daniel, William och Daniel håller koll på Anders...


Hannah, Elias, Oliver och Julia. (Julia leker hund)


Fuschia


Det var meningen att jag skulle namnge dem, men Anders råkade förväxla etiketterna jag sparat för skräp...:-)


Hannah och Emma gungar ända upp till månen!


Hannah & Julia gör samma sak...


Tusensköna och "dockkrage"?


Rhododendron!

Inga kommentarer: