måndag 25 maj 2009

Kompisar och trädgårdsmästare

Idag kom jag hem relativt tidigt från skolan, så jag passade på att vara ute i det härliga vädret med mina barn och två av Hannahs bästa vänner, Julia & Oliver.
När Julia och Hannah gick in frågade Hannah Oliver om han ville följa med in, men han mumlade något till svar och stannade kvar ute i sandlådan. Troligtvis lockade det inte att leka med tjejer...;-)
Han pratade väldigt mycket med Elias och lät honom till och med rasa hans sandslott - gulliga han! Efter en stund frågade jag Oliver om han ville följa med till baksidan och plantera lite blommor och rabarber. Vilken fullträff! Oliver ska bli trädgårdsmästare när han blir stor, vad duktig han var! Han plockade ogräs med van hand, luckrade jord och planterade ringblommor på löpande band! Och han tyckte det var jätteroligt! Sen tog vi en mysig liten promenad ut i skogen tillsammans med Elias och han var väldig mån om lillkillen hela tiden.
Vid kvällningen gick jag och Hannah på en kvällspromenad och vi hamnade på lekplatsen en stund där Hannah gungade och jag satt och luktade på syrénerna...
När vi kom hem ville Hannah hjälpa mig att plantera resten av ringblommorna som de hade med sig hem från Uddevalla igår, så nu står det en stor kruka vid trädet full med ringblommor.

Jag och Anders har myst med varma mackor till "Färjan 2" - vilket skitprogram! Men ändå kan man ju inte sluta kolla...
Jag skruvade mig i soffan av alla pinsamheter de visade...oj oj oj...
Nu ska jag visa er mina glasögon - alla 8 par - som jag fått med mig hem att prova...lämna gärna en åsikt!











Inga kommentarer: