tisdag 5 maj 2009

Nya sommarkläder till barnen

I lördags var vi ute på en liten shoppingrunda. Vi förenade nytta med nöje när vi veckohandlade, så Anders gick till Coop medans jag tog med mig barnen till Bokia, Systembolaget och KappAhl.
Inne på KappAhl var siktet inställt på nya sommarkläder till barnen.
Vi kom ut med en t-shirt och två par shorts till Hannah samt tre par kortärmade bodys och ett par shorts till Elias. Hannah fick välja shorts och gick direkt till pojkavdelningen och valde de turkosa - som jag blev jätteglad att hon valde, för vet ni vad hon sa sen?
- "De matchar med den fina tröjan du ska köpa till mig!"

Jättenöjd!
När vi kom hem och vi skulle prova de nya byxorna blev jag skitsur på mig själv - har köpt fel storlek! Hon fick på sig shortsen i stl 104, men de satt TAJT. Både jeans-shortsen och de turkosa. T-shirten var också tajt, så jag åkte och bytte i förrgår till stl 110.,..då kom jag ut med en jättesöt sommarsblus till Hannah också...

Det enda kruxet är att sommaren liksom kom av sig...så nu får de ändå gå med regnkläder och mössa!




1 kommentar:

Ellas Inspiration sa...

Vilka fina inköp du har gjort! Blusen har min dotter också, den för jättefin och dessutom har jag också en Elias....

Kram Karin

Ps. Tack för tipset om formarna...Ds.