måndag 13 april 2009

Vår gamle trotjänare har gjort sitt!

Idag har något historiskt skett på den familjen Wingska fronten! Efter 4 år bestämde vi på förmiddagen idag oss för att sälja vår Brio kombi för att ersätta den med en Brio Race.
Jag har sneglat på just Brio race sedan början av året, men haft stor beslutsångest huruvida vi ska byta vagn eller ej.
Fördelen med vagnen är att den är verkligen en arbetshäst, om man kan jämföra på det viset. Vi har inte haft många problem med den där vagnen. Det största problemet som varit var när handtaget brast på båda sidor i vintras. Samtidigt. Jag förstår inte riktigt vad som hände, men jag gissar på att den inte fixade att flexa från värme till extrem kyla. Men, jag åkte med den till Babyhörnans verkstad och fick hjälp att bytt ut det. Fick handtag i Brio original och killen i verkstaden berättade för mig att det var i stål hela vägen genom hela "gångjärnet" nu så det var mycket säkrare. Känns väldigt bra!
Sen är den knappt solblekt i textilierna och har aldrig haft punktering. Lätt att ta av klädseln och tvätta och torkar snabbt så man kan sätta på den igen. Elias sover dessutom väldigt bra i den. Men. Den är så tung! Klumpig och stor, tar mycket plats i bagaget.

Så. Det är stor skillnad mot en Brio Race, som väger ca 5 kilo mindre än kombin. Den har nästan helt liggläge. Den är snygg, lätt och blir väldigt platt i hopfällt läge.
Men. Elias ligger inte lika skyddad i denna vagnen när han sover. Det är nog den enda nackdelen! För så stolt han var när han fick sitta i den idag när vi köpt den! Ja, för jag köpte den!! Jippie, den är så snygg!! Jag bara ÄLSKAR den turkosa färgen! Hannah också, hon ville att vi skulle köpa en likadan till henne. Hon tyckte så mycket om den att hon fick mig att gå en extra runda med bara henne i den efter att vi slängt sopor.

Brio kombin, 2006 - Hannah på sin 1-årsdag!


Brio kombin, 2008 - Elias, men inte på sin 1-årsdag...


Vår nya Brio Race


Elias läser om Brandbilen i sin nya racer...

1 kommentar:

Therese sa...

Brio Race är fantastisk! Så lätt och smidig och ändå så rejäl. Jag tror nog att ni kommer trivas jättebra med den!