onsdag 8 april 2009

Gratis fotobok från Fujicolor

Någon månad innan jul förra året satt jag och fixade med bilder till vår årliga fotoalmanacka som jag, tillsammans med mina två systrar, brukar beställa till våra föräldrar. Jag brukar också beställa en vanlig "familjekalender", där det finns plats för fem olika familjemedlemmars aktiviteter varje månad. En tanke som slog mig var att det hade varit kul att ha en familjekalender som fotokalender. Hänger ni med?
Företaget jag använder till de flesta av mina fotoprodukter, Fuji direkt, hade inte denna tjänst, så jag ringde sonika upp deras kundtjänst där jag frågade efter marknadsansvarig för att bolla lite idéer med denne. Jag blev kopplad fram och tillbaka innan jag kom till rätt person - ansvarig för Fuji Direkt, Bernt Carlsson.
Jag förklarade för honom vad jag hade för idé och att jag absolut hade för avsikt att köpa en sådan tjänst av dem om de skaffade den. Sen hade jag några andra små synpunkter på deras beställningssystem, som jag tyvärr inte minns just nu vilka det var. Han lät dock positiv till mina förslag och tog mitt namn och mina adressuppgifter för att ge mig en gåva för detta idésprutande. Jag var nöjd med mig själv och blev glad för den oväntade gåvan. Men tiden gick och jag glömde av detta, tydligen de på Fuji direkt också - tills idag.
Idag fick jag ett mail från dem:

"Hej Cecilia Som en av våra absolut bästa kunder, får du en Fotobok Briljant A4 helt gratis – portofritt! Fotobok Briljant är vår exklusivaste fotobok. Den är gjord på äkta fotopapper, supertunt och specialdesignat för detta ändamål."

Jag vet inte om jag är en av många som får detta erbjudande, men jag inbillar gärna mig själv att jag är speciell, att jag inte är en i mängden.
Nu gäller det bara att bestämma vad den fotoboken ska innehålla - jag har ju redan vunnit en fotobok från Fritzell i fototävlingen på Familjeliv.se
Den ska ju få innehålla bilder från vårt bröllop! Det här lär bli bilden som sitter på framsidan...


Fotograf: Jenny Blad

3 kommentarer:

Familjen Bus sa...

Men vad kul! Jag minns att du nämnde detta telefonsamtal i vintras. SJälvklart måste de ha uppskattat dna idéer, tror inte att de belönar vad och vem som helst! Grattis!

Unknown sa...

Tack för söta ord hos mig! GRATTIS till vinsten *avis*, jag skulle verkligen vilja göra en fotobok, måste ta mig i kragen!

GLAD PÅSK på er!

/M

Anonym sa...

Jag har också fått samma mail =)