måndag 6 april 2009

Mysstund...

Vissa dagar är Elias världens goaste unge - som idag t.ex.
Han har kommit in i en period där han tycker väldigt mycket om att titta i böcker. När jag visar honom boken "Nalle" eller "Tigerboken" så skiner han upp som en sol, rusar emot mig och när han är precis framför mig vänder han sig om som på en femöring, går något steg bakåt, vickar lite med rumpan och sätter sig ner i mitt knä. Sen börjar han peka på boken, i boken och vänder blad när han önskar, ibland mitt i en mening, ibland utan att jag ens hunnit börja läsa. "Dä, dä, dä, dä!" är orden som kommer ut då och då...:-)

2 kommentarer:

Familjen Bus sa...

Ha! Kan precis se honom framför mig komma mot dig vippandes på rumpan... Söta Elias!

Cissi sa...

Jag också, jag ler varje gång jag tänker på det...:-)