måndag 27 april 2009

Brollan-besök och koja-fixande!

I dag har jag varit bara halvdag i skolan. Anders kom med bilen och Elias till skolan och där löste jag av honom. Han skulle på möte på jobbet och jag åkte hem ända till Gerrebacka innan jag insåg att jag inte hade några hemnycklar. Jag var tvungen att ta mig till Anders jobb och på vägen dit vaknade Elias på tok för tidigt.
När vi kom hem spenderade vi eftermiddagen utomhus, så himla gott väder!
Min pappa och "Brollan" kom på besök. Brollan är pappas lillebror och han är världens härligaste farbror! Vi satt och pratade en stund och Elias åt en banan och var på allmänt gott humör.
Anders kom hem vid 16-tiden och då fixade vi middag tillsammans sen var det dags för mig att gå på föräldramöte på Hannah's förskola. Då var inte Elias på RIKTIGT lika bra humör kan jag säga...det var väldigt skönt att gå hemifrån...och Elias somnade efter två minuter.
Jättemånga trevliga föräldrar på föräldramötet och vi har världens bästa personal. Jag känner mig så trygg med Hannah där, känns jätteskönt. Hoppas Elias hamnar i en lika bra grupp till hösten när det är dags för honom att börja förskolan.
När jag gick hem från föräldramötet så började det regna och när jag kom till vår gata luktade det riktigt sommarregn, blomster och blöt asfalt! Det är som vackrast på vår gata nu med många blommande japanska körsbärsträd. Så synd att de blommar över så snabbt bara. Förra veckan när våra grannar åkte till Cypern hade det inte börjat blomma riktigt än. När de kommer tillbaka i morgon kommer de nästan vara överblommande...

Ikväll har jag haft ett race vid symaskinen! Jag pratade med Hannah förra veckan och frågade om jag fick lov att ta bort hennes Pippi-tält ett tag om jag lovade att bygga koja till henne under sängen istället. Hon sa först, utan större entusiasm, "Okej då", men efter ett tag började idéerna ploppa upp i huvudet på henne!
Så nu har jag sytt draperierna och hängt upp dem, men jag såg på bilderna att de måste strykas. ;-)
Till helgen åker vi till IKEA och köper en billig bäddmadrass som vi ska ha i botten av kojan. Sen massa goa kuddar och alla hennes gosedjur. Lampor ska också sättas upp, vi har bara inte bestämt hur de ska se ut.

Sist, men inte minst, vill jag sända en tanke till min älskade Storasyster som fått två tunga besked på en vecka! Jag finns här för dig, systra mi!!



Världens bästa Brollan - Lasse Bergman!


Syns det att de är bröder?!


Elias och morfar



Så här ser det ut vid vårt hus nu - helt underbart!!


Så här ser det ut i Hannah's rum - bortse från stöket runt omkring!

3 kommentarer:

Therese sa...

Å, vilken mysig koja hon får! Elias hade älskat den =)

Anonym sa...

Cool din pappa är då! Han hänger med i brillmodet minsann.

Mysig koja Hannah kommer hem till!
Tack gums för dina ord!
Kram AK

bambi sa...

Vilka fina bilder och vilken mysig koja! :)

Svar: Han har blivit mycket sämre på att sova om dagarna. Förut kunde han sova 1-2 timmar på förmiddagen och likadant på eftermiddagen (vissa dagar blev det alltså 3-4 timmar om dagen). Men nu blir det snarare 30-60 minuter vardera gång istället.

Vi har persienner i sovrummet... ibland är dom fördragna och ibland inte. Men det kanske skulle hjälpa att dra ner dom!