fredag 24 april 2009

Flickor på drift

Våren har kommit till Göteborg!

Humla på väg...

Nu sitter jag och pausar mellan packningarna. Packade Hannah's väska innan hon lade sig och nu har jag packat även min igen.
I morgon bitti åker Hannah till Oslo med sin farmor och blir borta tills på tisdag. Själv åker jag med tåg upp till Linköping i morgon för att träffa mina kära pinglor.
Nu undrar ni säkert vilka dessa pinglor är?
Den här gången är det Lena, Isabel, Annelie, Lotta, Therese, Nettan och jag som ska träffas.
Vi är ett gäng glada & trevliga pinglor som har hängt ihop på Familjeliv sedan hösten 2004. Vi har följts åt genom försöken att bli gravida, våra graviditeter, våra förlossningar, våra barns första år och är nu snart inne på deras fjemte år.
Jag träffade några av tjejerna första gången på Skansen i Sthlm när Hannah var ungefär 10 månader, men första gången vi träffades som ett gäng var i april 2007, då var vi på SPA i Jönköping. Då delade jag rum med Malin, som tyvärr inte kommer med den här gången.
Förra året, då jag hade med Elias som var sju veckor, var vi hemma hos Lena i Linköping. Detta var en sån hit att vi blev inbjudna i år igen!
När vi ses så äter vi gott, pratar mycket, bastar i Lenas bastu i trädgården, sätter på oss ansiktsmasker, äter mera gott och bara har det allmänt jättetrevligt!
Jag köpte lite grejer genom min tvillingsyster som arbetar på Colomer, som jag ser fram emot att få använda. Sen har jag även blivit ombedd att ta med mitt PS2 och Singstar - wowsan, va roligt vi ska ha! :-)
Anders stannar hemma med Elias, så de får ha en helg - bara killarna, medans tjejerna roar sig på varsitt håll...

Packa Hannah's kappsäck...


Lite SPA-grejer...

1 kommentar:

Fyra nyanser av rosa sa...

Lyckost dig!!!!! Ha en trevlig helg!