måndag 20 april 2009

Sköna söndag

Igår var en riktigt SKÖN söndag. Det bestämdes tidigt att A-K skulle komma och hälsa på. Jag bad henne ta med sig sköna skor och bekväma kläder, eftersom jag gärna ville gå ut och promenera. Hannah har nämligen sedan vi köpte den nya vagnen, pratat om att hon gärna vill att vi går runt dammarna (en jättehärlig promenad på ca 45 minuter) när hon sitter i vagnen.
När AK kom åt vi först en enkel lunch bestående av pannkakor, sen tog vi oss ut. Hannah i den nya vagnen och Elias i den gamla. Elias såg nästan lite förnärmad ut när han satt i den gamla vagnen och tittade på Hannah, men var väldigt nöjd ändå. Envis som en åsna var han, för han ville absolut inte sova. När vi kom fram till dammarna sänkte jag ned hans ryggstöd. Han slöt ögonen och somnade på fläcken!
Hannah ville också ligga ner och hon fick nog en powernap på ungefär tjugo minuter, sen började hon prata som om ingenting hade hänt.

Tänk, vad bra de har det...


När vi kom hem stannade vi ute i det härliga vädret. Hannah lekte med Oliver och Emma. Elias hängde på så gott han kunde.
Han var väldigt duktig på att motionera mig, eftersom han gärna ville in till de nya grannarna och titta i deras trädgård. Förr, när vi hade våra underbara grannar Anna och Torbjörn där, hade jag inte tvekat att låta honom trampa omkring där inne, men nu. Nä, det fick jag höra att där ska han inte vara. Förståeligt förstås! Pilliga Elias låter ingenting vara ifred...
Samtidigt som jag sprang runt och jagade Elias, gungade Emma och försökte lära Hannah hoppa hopprep så förhörde Anna-Karin mig i medicinsk terminologi. Jag kände mig helt tom i bollen, men det gick tydligen ganska bra ändå...


Elias hjälper till att sopa...


Mamma, blååååås! Mamma, PLÅSTER!! (Det blev inget plåster, för det kom ju inget blod...)


"Alma & Emil"

Vår vän, Anna-Karin!

Idag har jag varit i skolan halva dagen och kört lite Office-träning. Mycket att lära! Vid lunch gick jag och köpte en 8-bitars sushi, sen gick jag ner till Stadsbiblioteket och satte mig för att plugga. Fyra timmar senare hade jag rejäl träsmak i rumpan och en välfylld blåsa, så jag tog mig till närmaste bankomat, tog ut pengar och gick sedan upp till stadsbiblioteket igen för att betala för att kissa, sen tog jag bussen hem...
Fick lite tid med barnen, vi städade på deras rum och läste saga. Jag läste för första gången "Pannkakstårtan" för Hannah, vilken underbar bok!

Här läser vi "Det som gör Nalle Puh glad", den fick Elias bestämma!

Nu sover båda barnen och det är dags för mig att ta tag i studierna igen. Terminologi-tenta i morgon eftermiddag...
Anders har lovat att förhöra mig, men just nu sitter han ute på framsidan vid våra nyslipade och nyoljade möbler med ett glas rött vin och fåglarna som enda sällskap...det ni!

Min älskling - livsnjutaren!

Inga kommentarer: