lördag 18 april 2009

Back to the Pippi-tält

Ett tag i höstas sov Hannah i Pippi-tältet varje natt. Hon bäddade med många täcken i botten och sov så skönt så. Hon slutade med det till slut och när hon fick sin våningsäng var ju idén om att sova i Pippi-tältet som bortblåst.
Men nu i veckan har hon fått denna idé tillbaka. Hon vill absolut att vi läser saga för henne där inne, trots att vi inte får plats och hon sover så gott hela nätterna.


Igår kväll när jag gick min vanliga "runda" för att se till barnen innan läggdags hittade jag Hannah så här:


När jag tände lilla lampan för att se till att få in henne igen, såg det lite läskigt ut, för helt plötsligt skuttar benen in i Pippi-tältet och jag öppnar "dörren" och tittar in. Då sitter Hannah upp, sovandes, fast ändå med öppna ögon. Hon tittar på mig och viskar:
"Tog du älgen, mamma?"
Sen lade hon sig på kudden och somnade om.
Jag hade gett mycket för att få svaret på vad hon egentligen drömde om...

2 kommentarer:

bambi sa...

Hihi... va gulligt att hon vill sova i sitt Pippitält :) Jag blir lite sugen på att köpa ett pippitält till Zack :)

Ina sa...

Vad gulligt.
Min mellersta son var precis likadan. fast han byggde koja under dataskrivbordet och somnade där.
Hoppas att helgen varit bra.
*vink*