tisdag 21 april 2009

Sparar på pussar...

Elias vaknade kvart i fem i morse, stod upp och ropade när jag kom in. Jag gav honom välling och han somnade om - men det gjorde inte jag! 05:45 gick jag upp och duschade och gjorde mig iordning. Hannah kom upp vid 06:15 redan, så hon följde med mig ner och tittade på barn-tv.
När jag skulle gå vid 07:40 sov Elias fortfarande. Hannah kom fram och ville pussas och kramas. Jag pussade henne och sa att jag älskade henne. Sen pussade jag henne på kinden en gång till och sa:
- "Den där pussen får du spara till Elias. Den vill jag gärna att du ger till Elias när han vaknar".
Hon tittade på mig, slickade sig så långt ut hon kunde på kinden och log.
-"Jag tog den också, mamma! Elias får ingen puss!"
Jag skrattade högt och gav henne ungefär 10 pussar till. Svårt att slita sig sådana morgnar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sötaste systerdottern i stan!!! Puss JB

Therese sa...

Gud, vilka söta tankar barn har ibland! =)