söndag 5 april 2009

Påskpyssel och hårklippning

I dag på eftermiddagen bestämde jag och Linda att vi skulle ta de stora barnen med in till stan för att besöka Panduro och köpa något påskpyssel. De hämtade oss i sin bil och vi tog bilen in till Nordstan, där det var gratis parkering idag.
Vi promenerade genom Nordstan upp till Panduro och där hittade vi alldeles lagom avancerade grejer för våra små juveler. Det ena paketet innehöll platta träfigurer som man kunde måla själv och det andra paketet innehöll en sats där man skulle måla delar och sätta ihop till en kyckling. I affären bestämde vi oss också för att pyssla tillsammans på eftermiddagen och avsluta med en enkel middag hemma hos oss!
När vi kom hem började vi med "byggsatsen" och barnen fick måla sin egen kyckling. De blev supersöta! Kan ni gissa vilken färg Melvin resp. Hannah valde på sin kyckling?
I slutet av pysseltimmen kom Fredrik med Elmers matstol och vi limmade fast näbbar, fötter och "tuppkammar" innan vi avslutade den trevliga eftermiddagen med middag - skink-och broccolipaj!


Koncentration på hög nivå...


Linda hjälper Hannah att sätta fast näbben...


Melvin får hjälp han också!


Den rosa är Melvins och den blå är Hannahs...

Precis när familjen Indevall skulle gå hem kom vår otroligt snälla granne Maria in för att hjälpa oss att klippa Hannah! Visst blev Hannah underbart fin i håret? Hon själv var jättenöjd och ville faktiskt att jag skulle ta bild på henne!


"Ler fint"


"Bara en bild till Mamma?"


Ska jag stå här och hålla i mig?

Jag har åkt på min sjuttielfte förkylning den här vintern/våren och känner mig allmänt risig, så jag ska gå ner och ta medicin mot rethosta och även en Ipren mot min smygande huvudvärk, sen ska jag sova. Vi börjar 08.30 i morgon, om jag nu ens kommer upp ur sängen...

Inga kommentarer: