lördag 4 april 2009

Barn på flykt och på Nalle Puh-bil

Imorse var det tjock dimma när vi vaknade, men fram på tidiga förmiddagen kom solen och gjorde vår altan till the place on earth. Härligt! Hannah satt i sandlådan med shorts, pyjamaströja och flip-flop. Jag sa dock till henne flera gånger att gå in och sätta på sig kläder, men det fastnade liksom inte. När jag gick in för att svara Anders på någon fråga han ställde, så glömde jag av henne. Sen efter en stund så sa Anders att det blev väldigt tyst där ute. Gick tillbaka för att kolla, men hon satt kvar. Då tog jag in henne och stängde dörren till altanen och informerade henne om att hon inte fick gå ut förrän hon satt på sig kläderna.
Vi spenderade resten av förmiddagen uppe på övervåningen där jag städade Elias rum och torkade golv medans Hannah byggde koja och desperat försökte få Elias att stanna kvar där inne - utan att riva ner hela kojan. Mission Impossible!

När hon fått på sig kläderna var det dags för Elias att sova middag och då tog hon sitt pick och pack och satte sig i vardagsrummet. Där lekte hon rollekar med sina och Elias bilar...

När Elias vaknade var vi ute en stund tillsammans, sen kom mina föräldrar som igår kom hem från sin resa till Gran Canaria. Vi satt på altanen och fikade chokladbollar som jag och Hannah så omsorgsfullt rullat i florsocker och njöt av den härliga solen. När de sen skulle dra sig hemåt lyckades Hannah övertala dem att hon skulle följa med! Anders åkte efter någon timme ner till mina föräldrar för att hjälpa dem med datorn och hämta hem Hannah. Jag och Elias roade oss med att leka i trädgården, sopa ur garaget, hälsa på grannens marsvin och åka Nalle Puh-bilen! Åh, vad roligt han tyckte det var!




Han hann även charma in sig hos gatans något äldre pojkar. Han fick dom att skratta hjärtligt när han plockade stenar och matade dem med och fick dem att låna ut sina pinnar...

När Anders var nere hos mina föräldrar bestämdes det att Hannah skulle sova över hos mormor och morfar - lyckliga Hannah!
Så nu har vi grillat för första gången denna säsongen, det var gudomligt gott! Köttet har legat i marinaden i lite över ett dygn så köttet var så mört och härligt och grillat precis lagom! Ugnsstekta grönsaker och haloumiost till det...mums!

Nu ska jag packa ihop mig för att åka till en av mina bästa vänner Sandra och fira hennes nya kök!

Ps. Pratade med våra grannar Lisa och Daniel förut när Anders var nere hos mina föräldrar och Lisa berättade att hon fått hela TRE oväntade besök av Hannah i short, pyjamaströja och flip-flop i morse innan hon blev arg och sa till på skarpen att gå hem och sätta på sig kläder...
Vilken koll vi har på vår dotter, eller hur?! ;-)

Inga kommentarer: