söndag 26 april 2009

Min SPA-helg - Tack Majken!!!

Satte mig på tåget från Göteborg i går morse, hade stora förväntningar inför denna tågresan, då jag hade som mål att läsa igenom de kapitel i Anatomi vi har tenta på om lite mer än en vecka.
Men jag hamnade bredvid en äldre man som skulle upp till sin dotter i Gävle och fira sin 70-årsdag och han var så trevlig så den där boken blev aldrig ens öppnad!
Jo, nu ljuger jag. På något sätt kom vi in på nervceller och vi hittade i min bok att när man föds har man 100 miljarder nervceller. Värt att veta kanske?
Jag anlände till SPA-staden vid 12-tiden och mötte upp alla tjejerna förutom Isabel, som skulle komma med bil.
Vi strosade omkring i sta'n ett tag och köpte på oss lite SPA-produkter. Isabel anslöt när det var dags att äta lunch och vi gick till Burger King - för att hamna i källaren där det fanns salladsbar och taco-bar...mums!
På väg tillbaka till bilarna för att åka hem till "Majken", som öppnat sitt jättefina hem för oss, hände en grej som ALDRIG händer mig!
Lotta hittade en 500-sedel på gatan! Bara så där! :-)
Väl hemma hos värdinnan sätter hon igång bastun och vi andra duschar, sätter i hårmasker, sätter på ansiktsmasker och fixar iordning oss för en långbastu! Tänk att få ha en egen bastu i trädgården - inte illa!!
Vädret var så skönt igår så vissa modiga satte på sig bikini och vi satt på baksidan och myste i solen.
Eftermiddagen avslutades med en middag som vi beställt från ett cateringföretag i stan. Jag hade beställt lamm med parmesangratinerad potatis, men potatisen var inget att hänga i granen, tyvärr. Men efterrätten, my god!
"Majken" hade vispat ihop en panacotta som inte var av denna värld...mmmmm!
Jag hade släpat med mig mitt Singstar plus Playstationspel, så kvällen/natten avslutades med riktig skönsång!
Vid 01-tiden gick vi och lade oss för att sova en låååång och ostöööörd sööööömn. Härligt!!!
Jag vaknade vid 08:30 och då var hälften av oss redan vakna. Vi åt frukost tillsammans innan Nettan var den första att åka in till stan för att ta tåget hem. Vi andra satt kvar i två timmar i trädgården och njöt av solskenet. Vid 12-tiden gick tåget hem och jag somnade en stund på tåget till Katrineholm. Tur att jag och Annelie hade sällskap den biten, så jag inte sov förbi...:-)
Det var X2000 mellan Katrineholm och Göteborg, jag satt på singelsäte och hade det jätteskönt. I Skövde gick jag av en snabbis för att hälsa på Annelies man och barn. För mig var det som att jag redan kände dem, eftersom vi pratat så mycket om varandras familjer under de år som gått.
Gick sen även och köpte lunch i Bistron, satte mig i min sköna stol och lyssnade på Stieg Larsson - Män som hatar kvinnor som jag har som ljudbok. Lite trög än så länge, men vänner rekommenderar mig verkligen att hänga kvar en stund till - så ok.

När jag steg av tåget hemma i Göteborg möter jag mamma och pappa - som kommit för att hämta mig! Jag blev så glad! Annars hade jag blivit tvungen att ta bussen hem med min tunga väska...
När vi gått ungefär 50 meter så hör jag "Hallå, ursäkta!". Det var min älskade storasyster som var på stationen. Jag blev döförvånad. Jag frågade henne:

- Var har du varit?
- I Södertälje på konferens!
- Kom du med X2000?
- Ja?
- Det gjorde jag med!!!

Åh, så surt att vi har suttit på samma tåg i flera timmar utan att veta om varandra. Men jag VISSTE ju att hon var iväg någonstans, men mindes inte var. Så går det när man inte ringer varandra hela tiden...:-)


Ungefär en halvtimma efter att jag kom hem tog jag med mig Elias och åkte till IKEA. Jag köpte där tyg till Hannah's våningsäng. Jag ska sätta upp "gardiner" och göra koja till henne - som överraskning medans hon är i Oslo!
Så nu ska jag avsluta kvällen med att mäta upp och nåla lite...


Lotta gottar sig i solen...

Nettan var en av de modiga...


Isabel


På baksidan




Middagen serverad!



Isabel och Therese



Annelie har roligt...:-)


Panacotta



Singstar-Isabel



Lotta - the singstar



Therese blir masserad!



Annelie & värdinnan skrattar åt Singstar-tabbar


Nettan tar sig ton


Therese & Isabel

Jag har verkligen haft en superhelg med mina vänner!!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Åh vilket härligt inlägg...och vilka fina bilder!!!...och 500ingen...vilken grej... gick på plus liksom! (inser att det är dax att köpa ny kamera när jag ser dina bilder)
Kram och tack för i helgen bejbi!

1906 kvm sa...

Vad roligt att ni hade det så trevligt! :-)