lördag 8 augusti 2009

Våra dagar i Porkanäset

Porkanäset, paradiset på jorden!!
Tack till min faster Eva och farbror Kalle som välkomnade oss och tog hand om oss! Och tack till kusin Karro och hennes Stefan som lånade ut sin fina sommarstuga till oss att sova i!!




Min faster Eva och Hannah ställde sig för att fiska nästan det första de gjorde när vi kom fram...

Matar änderna som simmar förbi...

Vackra Hannah!

Så här har jag suttit många kvällar i min barndom...och bara väntat på aborren!

Det första Hannah gjorde morgonen därpå var att springa ut i pyjamas, sätta på sig flytvästen och sätta sig på bryggan och fiska - hon fick till och med äta frukost på bryggan...


Elias fick också sätta på sig flytväst, det var villkoret för att vara på bryggan!

Eva hade lovat att visa hur pumpen fungerade...



Vackra Elias!

Istället för att skrubba trähästar, som vi gjorde "på min tid" fick de tvätta bilar i baljan...


Sen gick vi till den lilla badstranden hos grannen...

Eva & Anders diskuterar...

Elias testar grävskopan...




Min fina faster!


Busunge!


Sitter på en stubbe och filosoferar...

Storasyster ville också, vilket inte gjorde Elias nöjd alls!


Aja baja, utan flytväst! Men de var så fina där de satt...


Kom då, änderna!

Jag ska hjälpa dig, Elias...

Spring!

Inga kommentarer: