tisdag 25 augusti 2009

Tillåt mig presentera...

För lite över en vecka sedan fick jag SMS från en gammal vän till mig som heter Björn. Vi gick gymnasiet ihop men tappade som många andra kontakten. En nyårsaftons eftermiddag för några år sedan sprang vi på varandra på Coop i Bäckebol. Jag fick hälsat på hans sambo Jenny och deras lilla dotter Tuva, som nu har hunnit bli 3 år och storasyster till Tor (ca 1 år gissar jag på). Det blev ett väldigt roligt återseende och vi bytte telefonnummer och lovade att höras av och det har vi gjort. Någon gång i månaden pratas vi vid i några minuter, ibland skickar vi SMS.
Häromveckan skickade jag ett SMS och frågade hur det gick nere på gården med alla djur och jag fick ett väldigt glädjande SMS tillbaka, att det har varit ett rikt år, både läromässigt och ekonomiskt och jag blev jätteglad för hans skull!
Vi skickade några fler meddelanden innan kontakten naturligt avbröts av annat. Någon timma senare fick jag ett till SMS, att nu hade Jenny ringt och berättat att första kalven hade fötts. Jag blev så himla glad, för det måste ju vara väldigt speciellt! Jag frågade om jag fick äran att döpa och självklart fick jag det, bara han fick komma hem och se vad det var för kön!
Igår fick jag veta att det var en kviga och jag bestämde mig genast för att döpa henne till Mira, som är en stjärna. Björn blev nöjd och skrev:
"Ok. Mira nr 17. Brunbeige i färgen!".

Idag fick jag ett MMS från Björn. "Din Mira är i bakgrunden". Jag blev så där löjligt glad för den bilden! Gulliga Björn!! Det var ju den sötaste lilla prick jag sett på bild någon gång!

Ser ni "min"Mira, skuttandes i bakgrunden?


Inga kommentarer: