söndag 16 augusti 2009

Spontanbesök i Uddevalla

Elias vaknade många gånger i natt, vi tror att det är tandsprickning, för igår natt hade han lite feber och han kändes varm i går kväll också, sen har han gått med handen inne i munnen i några dagar och dregglar väldigt.
I morse hade vi inga direkta planer. Jag föreslog både simhallen och Slottskogen för Anders, men det var inget som direkt lockade för honom. När jag föreslog att vi skulle åka upp till Uddevalla, eftersom det var ett tag sen vi var uppe och sen att Anders ska upp själv nästa helg på "surströmmingsskiva" så var han inte sen att börja packa bilen. Vid halv elva var vi klara och det var Elias också. Så trött! Han sov hela vägen upp till Uddevalla, men det räckte inte, för han var gnällig och trött en lång stund in på besöket. Han fick lite Ipren, så efter ungefär en halvtimma piggnade han till och lekte bra. Vi blev bjudna på varma smörgåsar med kantareller, för Berit hade haft lycka i svampskogen igår - 10 liter kantareller!!
Efter lunchen tog jag och Berit barnen med till lekplatsen för att de skulle få springa av sig lite.
Hannah var väldigt glad för att vara på där och åkte linbanan många gånger. Elias och jag åkte också två gånger!
Han somnade på vägen tillbaka till huset och fick sova i tjugo minuter och efter det var han som vanligt. Vi är dock osäkra på om det blir någon inskolning på förskolan för honom i morgon?
Vid 19-tiden tog vi iallafall och åkte hem, så nu sitter jag här, sista dagen innan skolan börjar igen!
Det är blandade känslor, men mest ser jag allt fram emot att få komma igång igen och faktiskt äntligen få reda på var jag ska få göra min första LIA!!

Barnen hjälper farmor att plocka morötter och sallad...

Elias är SKEPTISK - hann höll aldrig i morötterna!

Men det gjorde Hannah!

Berit i plockartagen...

Försöker övertala Elias ännu en gång, men ICKE!

Ja, men! Blommor! Nej, sallad! (Denna fina bukett slängde han iväg tre sekunder senare...)

Gott med nyplockade morötter!

Och färska plommon...


Kul att gunga också, såklart!


De fastnade på halva vägen -kass rutschkana!!


Skepp o'hoj!

Så söta så!

Wiiiiii!


Oj, så det dunsade till i andra änden!

1 kommentar:

Matilda sa...

10 liter kantareller? ååh! lyx!

nämen är det sant? fy så orättvist angående rörstrands-grejerna! haha! du får ta tillbaka hälften i smyg.. ;-) och säga att "du fyndat dem på loppis" ;-)