tisdag 4 augusti 2009

Dag 3, Beitostölen 26/7

Hannah vaknade redan klockan 06.00, vilket förvånade mig eftersom hon somnade så sent igår. Hon hade svårt att vara tyst, men var så duktig uppe i sin säng till 06:45 då Elias vaknade. Vi åt frukost efter en timma och efter det var det dags för presentöppning för Eva och Berit som fyllde 55 den 22 juli. Berit fick två fina ramar med bilder på sina 3 barnbarn, Eva fick en jättefin scarf. Kirsten tittade i fotoboken och hade väldigt svårt att slita sig från bilden där Jacob pussar Jenny på munnen utanför kyrkan.
Vi gjorde sedan en handlarlista och åkte iväg för att handla, även för att leta efter trosor till mig eftersom jag lyckats med konststycket att glömma att packa sådana...

Vi åt en enkel lunch och sen åkte vi iväg för att Hannah skulle få hoppa studsmatta. Jag har haft väldigt ont i min höft idag och hade det även under vår lilla utflykt så när de andra stannade till på hemvägen för att titta på lamadjur åkte vi hem. Jag tog en värktablett och sen lade jag mig och vilade en stund. Anders förberedde en köttfärspaj som jag gjorde finliret på när jag vaknade.

Nu ikväll har Kerstin, Rasmus och Berit gått iväg till den andra stugan medans vi försöker lägga de stora barnen. Elias står och gråter i sin säng till och från medans Hannah varvar ner med en film tills Elias somnat. Imorgon blir det båttur!

















Inga kommentarer: