söndag 16 augusti 2009

Middag i goda vänners lag

Igår hade vi bjudit in Annica, Mathias, Lukas & Linnea på middag. Det var flera dagar sen jag ringde och frågade och konstigt nog hade jag då inte en tanke på att det var Anders födelsedag!
De kom vid 17-tiden, med en jättesöt blomma! Tjejerna hade lite svårt att komma inpå varandra, men efter någon timme började det lösa sig och på slutet lekte de riktigt bra. Hannah var dock inte på sitt bästa humör.
Vi bjöd på "Balsamicofilé med tryffelkantareller" som vi ätit några gånger innan och alltid varit SÅ nöjda med. Till efterrätt hade jag gjort en "Apelsincheesecake på chokladbotten", som jag också gjort några gånger innan, första gången faktiskt för att fira att jag blivit gravid med Hannah!! :-)
Vi satt i köket hela kvällen, hade jättetrevligt och snackade igenom många ämnen. Elias somnade redan vid 20-snåret, medans de tre andra höll igång till strax innan 22 då familjen Glimmerfelt promenerade hemåt. Det sista Hannah sa när de stängt dörren och hon låg i Anders famn där han stod på väg upp i trappen var "Va' snygga dom va!" - och vi kan inget annat än att hålla med...;-)
Tack för en supertrevlig kväll!

Mathias & Lukas

Fina Linnea

Fina Lukas

Mathias busar med lyckliga Hannah

Annica & en mycket trött Lukas...

Linnea & Hannah "tittar på bilder från Thailand"...

Inga kommentarer: