måndag 31 augusti 2009

Nytt under sängen

Jag startade min LIA (Lärande I Arbete) idag och det känns kul och spännande. Mina handledare har planerat hela perioden från början till slut och jag kommer vara placerad både på Lungmedicin och Allergiavdelningen. Jag kommer få vara med på avdelningen, likaså sitta i kassan på Allergimottagningen. Det kommer bli jättebra!
Jag pratade även med handledarna idag och kollade om det var OK att jobba något kortare dagar den här veckan när Anders är borta och min handledare som är ansvarig för mig denna veckan tyckte det lät som en väldigt bra idé, eftersom hon slutar klockan 14 och har svårt att "lämna över ansvaret på mig" efter det. Åh, det känns så bra!

Idag, till skillnad från igår, har Hannah varit en ängel. Hon åt en jättestor portion av den nya maträtten jag fixade - Laxbullar med sås och potatis. Hon hjälpte Elias och lät honom vara med och leka. Hon lyssnade på oss och belöningen ikväll var, efter Elias somnat, att leka kurragömma, spela "Bruno" (UNO) och läsa tre böcker. Klistermärke idag, minsann!Sen har vi gjort en deal - om hon är extra duktig de dagar Anders är borta så får hon sätta TVÅ klistermärken på fredag kväll när han kommer hem igen.

Sen övertalade vi som sagt Hannah att flytta upp till den riktiga sängen i sin loftsäng, med löftet om att hon skulle få upp sin sänghimmel igen. Igår var jag till IKEA i två omgångar och köpte möbler och annat för att fixa till så det blev lika mysigt under som över sängen. Jag är väldigt nöjd med resultatet och det verkar som om Hannah är lika nöjd hon. Elias var dock en riktig flyttkarl idag och lyfte bordet och gick iväg med det. Jag vet inte, men han besitter ibland märkliga krafter - envis som synden! Så borden är numer fastknutna till sängen med en rem, tills vi kommit på hur vi ska sätta fast dem alternativt få Elias att inte leka "möblera om" så fort han kommer in i Hannahs rum. Han är väldigt faschinerad av de små möblerna och trivs väldigt bra där under sängen.
Sen har jag andra idéer om att sätta upp små tavlor på väggen under sängen som hon själv tecknat och även små ramar med bilder på hennes kompisar, men vi får väl se om jag vågar, med tanke på den bild jag visade i förra inlägget...

Barnen hjälper till att skruva ihop möblerna...

En glad och skruvande Hannah!

Elias och Julia hjälper till att sätta möbeltassar!
(Idag hittade jag en möbeltass på Elias ena skinka, fråga mig INTE hur den hamnat där!)


Ja, så här ser det ut...!


Äter kvällsmat under sängen...:-)

2 kommentarer:

1906 kvm sa...

Så mysigt hon har fått det nu :-)

HEMLÄNGTAN sa...

Så fint ni har gjort. Jag förstår att hon ville äta sin kvällsmat där, det var ju så
mysigt när man fick nya saker till sitt rum.
Kram Jenny