lördag 29 augusti 2009

Lördag avklarad...:-)

I förrgår var jag hemma hos min klasskamrat Åsa och pluggade inför tentan i sjukdomslära vi hade igår. Tack vare Åsa tror jag att jag iallafall blir godkänd. Så lite motivation som jag hade inför den här tentan (som vi fick reda på en vecka innan) har jag aldrig känt innan och jag har inte varit ensam!

Idag har jag varit iväg och storhandlat inför min vecka ensam med barnen. Jag köpte även kräftor och räkor som vi planerade att äta efter att barnen somnat ikväll. I eftermiddag har Hannah haft Julia och Oliver på besök och de har lekt jättebra på Hannahs rum hela tiden. Julias mamma frågade sedan om Hannah ville sova över och det var Hannah självklart inte sen att tacka nej till!

När Hannah sprungit över med sin pyjamas och Spiderman-kudde (trots att Julia erbjudit henne sin Pippi-kudde) så ringde Camilla, min vän från gymnasiet och sa att hon och hennes familj satt utanför i bilen. De hade skjutsat hennes lillebror till en av våra grannar som de känner. De kom in en stund och pratade medans Tommy var inne hos grannen. Jag skickade med dem en stor Gekås-kasse med kläder till Filip, hoppas något kommer till användning!

Ikväll har vi alltså njutit av en bra Wallanderfilm (Tjuven), rosévin, kräftor, räkor och tända ljus. En perfekt kväll alltså.

Imorgon hägrar IKEA, jag hoppas kunna visa er resultatet redan i morgon eftermiddag!

Inga kommentarer: