torsdag 20 augusti 2009

Sista sommardagen?

I eftermiddags hämtade Elias och Anders Hannah från förskolan medans jag fixade med packningen. När de kom hem satte vi oss i bilen och styrde kosan mot vår lilla badplats/smultronställe ute i Torslanda. När vi kom dit fanns det EN plats ledig och den tog vi! Vi tänkte att det skulle vara ganska fullt, men till vår förvåning var vi ENSAMMA på stranden i två timmar innan det kom ett par med en dotter i Elias ålder.
Mamman och jag började småprata och sen kom även pappan fram och pratade och det visade sig, när jag tittade lite närmare, att det var Martin, en gammal skolkamrat till mig som kommit med sin lilla familj. Har aldrig umgåtts med honom egentligen, men det var ändå kul att ses.

Solen sken och det var hur härligt väder som helst! Elias vågade sig ut i vattnet självmant idag och tyckte faktiskt det var lite kul att jag skvätte på honom! Vi hade med oss grillad kyckling med potatissallad samt färska frallor och det föll i god jord hos barnen, likaså oss. Sedan fikade vi bullar, myste i solen och hade det jättehärligt!
Vi stannade i nästan fyra timmar, sedan åkte vi hem. Barnen var inte riktigt pigga på att gå in och lägga sig riktigt så tidigt som VI ville, så de fick vara ute en stund. Hannah fick hjälpa vår granne Agneta med ogräsrensning, sen lockade Williams och Julias elmotorcykel något mer...

Elias blev tvärförbannad när han inte fick följa med och titta, så jag tog honom på armen och gick bortåt. Daniel försökte få William att förstå det här med att trampa på gasen, men intresset var svalt. Det var det däremot inte hos Elias, som direkt fattade galoppen och fick sitta på motorcykeln och köra fram och tillbaka en lång stund. Vi försökte två gånger att stoppa honom för att gå in och lägga honom, men hysteriskt ledsen som han blev hade vi inte hjärta att slita honom från motorcykeln. Men tredje gången gillt och han fick sitta på pappas axlar hela vägen upp till sängen...

Hannah och Julia drog varandra på Hannahs Bobbycar och hade rejält kul på gatan en lång stund, det är så himla härligt att höra deras glada skratt och rop!

När barnen somnat ville Anders bjuda mig på middag, så han gjorde en pastarätt med tortellini, oliver, soltorkade tomater, lök och hackade nötter. Väldigt gott! Nu ska jag gå och lägga mig och sova, jag har en lång dag framför mig i morgon!











Inga kommentarer: